responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الاحتجاج ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الطبرسي    جلد : 1  صفحه : 230


بيرون رفت .
اين طايفه خوارج از دين بيرون رفتند و ترك آئين سيد المرسلين و پيروى ائمة المعصومين عليهم السّلام نمودند و قاسطين جمعى را گويند كه از دين قسوط و عدول نمودند مثل معاويه و اصحاب طاغيه و باغيه او كه از دين عدول نموده تابع آراى ضاله و اهواى مبتدعه خود گشتند .
حضرت نبى الاكرام بوسيلهء اعلام جبرئيل ( ع ) بموجب حكم و امر ايزد علام كه سابقا اعلام ايشان در باب مرتدين لئام نموده بود سيد الانام نيز على سبيل الاجمال از آن حال و مرام واقف و اعلام اصحاب اسلام نمود و چون اصحاب در كشف و ايضاح كلام حضرت نبى ملك العلام استفهام و استعلام ننمودند رسول ايزد متعال نيز بهمان بيان اجمال اكتفا نمود .
پس آنگاه حضرت حبيب اله فرمود كه اى معشر الناس آنچه من بحكم و امر ايزد مهيمن مأمور به تبليغ آن بودم بشما رسانيدم و بر شما واضح و عيان گردانيدم بر خود واجب و لازم از فروض متحتم دانيد و تغيير قول مرا جايز مدانيد .
بعد از آن رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم فرمود كه « اللهم وال من والاه و عاد من عاداه و انصر من نصره و اخذل من خذله و العن على من ظلمه » .
معنى مفاد و مراد سيد العباد آنكه بار خدايا دوست دار دوست على را و دشمن گير آنكه دشمن آن حضرت باشد و يارى كن ناصر و معين على را و از رحمت خود دور گردان و لعنت كن بر كسى كه ظلم در حق على و اولاد كرام او نمايد .
پس آنگاه فرمود كه خدايا مرا بارسال خود جبرئيل امين سرافراز گردانيدى و حكم فرمودى كه ولايت و امامت كه مخصوص بعلى و اولاد امجاد اوست به بندگان من و امتان خود تبليغ نمائى و چون در آن باب بكرات تأكيد فرمودى و بر من واجب و لازم ساختى و مرا بارسال آية العصمه مطمئن خاطر و ممتاز نمودى تراخى و ترقب آنكه مرا در هنگام اقامت تبليغ امامت على عليه السّلام و نصب آن امام الانام از براى خاص

230

نام کتاب : الاحتجاج ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الطبرسي    جلد : 1  صفحه : 230
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست