responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : معاني الأخبار ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الصدوق    جلد : 1  صفحه : 28


وجه دارد ( چون وجه يعنى صورت و فقط در اجسام قابل تصور است امّا آنچه جسم نيست مانند روح يا نور كه قابل رؤيت و جسم نيستند داراى وجه و صورت هم نمىباشند بلكه همهء آن وجه و صورت است . مترجم ) ولى مقصود از آن اين است كه هر چيزى نابود مىشود مگر دين خدا و دستورى كه از آن بدست مىآيد .
( بنا بر اين بايد گفت هيچ حركتى به مقصد نمىرسد مگر آنچه هدفش به سمت اوست . زيرا فرمان او در جهت حركت بسويش در نهاد هستى نهفته است ، و چنين كردارى هرگز از بين نمىرود . مترجم ) 2 - صالح بن سهل از حضرت صادق عليه السلام روايت كرده كه فرمود :
منظور از « وجه » در آيهء شريفهء * ( كُلُّ شَيْءٍ هالِكٌ إِلَّا وَجْهَه ) * ما هستيم .
3 - على بن حسن فضّال از پدرش نقل كرده است كه گفت : به حضرت رضا عليه السلام عرض كردم : تفسير قول خداوند عزّ و جلّ كه فرموده : * ( كَلَّا إِنَّهُمْ عَنْ رَبِّهِمْ يَوْمَئِذٍ لَمَحْجُوبُونَ ) * يعنى آگاه باشيد چنين نيست ( ردع است از آنچه را در آيه جلوتر نفى كرد ) محققا آنها از خدايشان در اين روز پوشيده شده و در پرده‌اند ( مطفّفين : 15 ) چيست ؟ فرمود : نمىتوان گفت كه خدا در جايى قرار مىگيرد كه بندگانش قادر به ديدن او نيستند بلكه مقصود آنست كه به واسطه كردار ناپسند خود

28

نام کتاب : معاني الأخبار ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الصدوق    جلد : 1  صفحه : 28
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست