responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تحف العقول عن آل الرسول ( ص ) ( فارسي ) نویسنده : ابن شعبة الحراني    جلد : 1  صفحه : 467


نزدت آمده تا ببيند رفتارت در آنچه بتو داده ، و نوع شركت و سهم بنديت در آنچه تو را بخشيده چگونه است ، پس با خشوع برايم افتادگى كن ، و با ولوله‌هاى تورات صدا به گريه و زارى بلند كن ، و بدان كه من تو را مىخوانم - چونان كه مولا بنده اش را مىخواند - تا به بالاترين درجات برسى ، و آن از فضل من بر تو و بر نياكان گذشتهء توست .
12 - اى موسى : در هيچ حالتى فراموشم مكن ، و به بسيارى مال خرسند مباش ، زيرا فراموش كردنم سنگ دلى آرد ، و بسيارى مال توأم با بسيارى گناهان است . زمين مطيع است [ و آسمان مطيع است ] و درياها فرمانبردار ، پس هر كس از دستوراتم سرپيچى كند بدبخت گردد ، زيرا منم بخشندهء [ مهربان ] ، بخشندهء هر روزگار ، كه پس از سختى رفاه آورم ، و پس از رفاه ، سختى و مشكلات ، و پادشاه پس از پادشاه ، و فرمانروائى من دائم و برپا و هميشگى است . و هيچ چيزى نه در زمين و نه در آسمان بر من پوشيده نيست ، و چگونه آن چيزى كه ابتدا و آغازش از من بوده بر من پوشيده ماند ، و از چه تلاشت را در آنچه نزد من است مصروف نميدارى ، و تو ناگزير بنزد من بازخواهى گشت .
13 - اى موسى ، مرا پناهگاه محكم خود ساز ، و پسانداز كردار شايسته ات را نزد من سپار ، و تنها از من بترس و از ديگران ترسى بدل راه مده ، كه بازگشت [ همه ] بسوى من است .
14 - اى موسى ، در توبه و بازگشت شتاب كن ، و گناه را به عقب انداز و مقابل من در نماز درنگ كن ، و به غير من اميد مبند ، مرا بوقت سختى پناهگاه خود ، و در حوادث و ناملايمات قلعه و پايگاهت ساز .
15 - اى موسى در كار خير با نيكوكاران رقابت كن ، زيرا خير همچو اسم خود خير است ، و شرّ را براى فريفتگان واگذار .
16 - اى موسى زبانت را پشت قلبت قرار ده ( يعنى : پيش از كلام تفكَّر كن ) تا در امان بمانى ، و در شبانه روز بسيار مرا ياد كن تا غنيمت برى ، و در پى گناه مباش كه پشيمان گردى ، زيرا وعده گاه گناه دوزخ است .
17 - اى موسى ، با ترككنندگان گناه ، نيكو سخن گوى و همنشين آنان باش ، و براى غياب و نبودنت ايشان را به برادرى گير ، و تمام تلاشت را در طاعت ايشان مبذول دار ، تا تسليم تو باشند .

467

نام کتاب : تحف العقول عن آل الرسول ( ص ) ( فارسي ) نویسنده : ابن شعبة الحراني    جلد : 1  صفحه : 467
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست