responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تحف العقول عن آل الرسول ( ص ) ( فارسي ) نویسنده : ابن شعبة الحراني    جلد : 1  صفحه : 116


زيرا حرف زدن در آن زمان سبب لالى كودك مىشود و هيچ كدامتان به داخل فرج همسرش نظر نكند كه مرض پيسى ببار آورد . و هنگام آميختن با همسر اين دعا خوانده شود : « اللَّهمّ إنّي استحللت فرجها بأمرك و قبّلتها بأمانك فإن قضيت منها ولدا فاجعله ذكرا سويّا و لا تجعل للشّيطان فيه شركا و نصيبا » يعنى : « بار إلها من به فرمان تو وى را بر خود حلال كردم و او را به رسم امانت از تو پذيرفتم ، پس اگر فرزندى از او براى من مقدّر فرموده اى آن فرزند را پسرى كامل گردان ، و شيطان را در او شريك مگردان و بهره مند مساز . حقنه يكى از چهار درمان است ، كه رسول خدا صلَّى الله عليه و اله و سلَّم در باره اش چيزهائى فرموده و از آن جمله : بهترين داروئى كه با آن درمان كرده‌ايد حقنه است ، و آن شكم را فربه كند و درد درون را دور سازد و تن را نيرو بخشد . داروى بينى را از بنفشه تهيّه كنيد ، زيرا رسول خدا صلَّى الله عليه و اله و سلَّم فرمود : چنانچه مردم به خواصّ بنفشه پى مىبردند آن را جرعه جرعه مىنوشيدند . هر گاه يكى از شما قصد همبستر شدن با زن خود كرد از آميزش در شب اوّل ماه ( عربى ) و شب نيمهء آن خوددارى كند ، زيرا شيطان در اين دو هنگام فرزند مىجويد . از حجامت كردن در روز چهارشنبه و روز جمعه خوددارى كنيد ، زيرا چهارشنبه هميشه نامبارك است و در آن روز جهنّم آفريده و ساخته شد . و در روز جمعه ساعتى است كه هر كس در آن ساعت حجامت كند حتما خواهد مرد .
فرمان أمير مؤمنان عليه السّلام به مالك اشتر هنگامى كه او را به ولايت مصر و شهرهاى تابع آن گماشت [ بنام خداوند بخشايندهء مهربان ] اين مجموعهء دستورات و فرامين بندهء خدا على امير مؤمنان به مالك بن حارث اشتر است آنگاه كه او را والى مصر ساخت ، و كلَّيات آن عبارت است از : جمع آورى خراج ، و جنگ ( دفاعى ) با دشمنان ، بهبود وضع مردم ، و آبادانى شهرهاى آن .
او را به ترس از خدا ، و به پايبند بودن به طاعتش و پيروى از دستورات الهى در قرآن فرمان مىدهد : به واجبات و مستحبّاتى كه انجام دادن آنها مايهء خوشبختى و پشت پازدن به آنها مايهء بدبختى است . و همچنين او را تشويق مىكند كه با دل و دست و زبان آئين خدا را يارى نمايد . چون او پيروزى كسانى را كه به ياريش شتابند تضمين فرموده ، چرا كه او نيرومند و با عزّت است . و نيز او را واميدارد كه

116

نام کتاب : تحف العقول عن آل الرسول ( ص ) ( فارسي ) نویسنده : ابن شعبة الحراني    جلد : 1  صفحه : 116
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست