responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تحف العقول عن آل الرسول ( ص ) ( فارسي ) نویسنده : ابن شعبة الحراني    جلد : 1  صفحه : 115


بهنگام جان دادن بر او سخت گيرد تا او را از آلودگى گناهان پاك سازد . شيعهء وفات يافتهء ما صدّيق و شهيد از جهان رفته ، زيرا رهبرى ما را پذيرفته و در راه ما دوستى كرده و دشمنى نموده ، و مقصودش از اين كار فقط رضاى خداى عزّ و جلّ بوده است ، و در حالى كه به خدا و رسولش ايمان داشته است . هر كس كه سرّ ما را فاش سازد خداوند تيزى شمشير را به او بچشاند . فرزندانتان را در روز هفتم تولَّد ختنه كنيد ، و هيچ سرما و گرمائى شما را از آن باز ندارد ، زيرا ختنه باعث پاكيزگى بدن است ، و همچنين زمين از بول فرد ختنه نشده به خداوند مىنالد .
مستى چهار گونه است : 1 - مستى جوانى ، 2 - مستى دارائى ، 3 - مستى خواب ، 4 - مستى فرمانروائى . دوست دارم براى فرد مؤمن كه هر پانزده روز يك بار نوره كشد . خوردن گوشت ماهى را كم كنيد زيرا بدن را آب ميكند و بلغم را بيفزايد و نفس كشيدن را سخت مىكند . جرعه جرعه نوشيدن شير درمان هر دردى بجز مرگ است . انار را با پيه آن بخوريد كه معده را دبّاغى كند ، و دل را زنده مىدارد و وسوسه‌هاى شيطان را مىبرد . كاسنى بخوريد كه در هر بامداد قطره اى از قطرات باران بهشت بر آن است . آب باران را بنوشيد كه موجب پاكيزگى بدن بوده و از بيماريها جلوگيرى مىكند ، خدا در قرآن فرموده : * ( وَيُنَزِّلُ عَلَيْكُمْ مِنَ السَّماءِ ماءً لِيُطَهِّرَكُمْ بِه وَيُذْهِبَ عَنْكُمْ رِجْزَ الشَّيْطانِ ) * يعنى : « و آبى از آسمان فرو فرستد تا شما را پاكيزه نموده و پليدى شيطان را از شما بزدايد - انفال : 11 » . سياه دانه درمان هر دردى است مگر زهرناك باشد . گوشت گاو درد است و شير و روغن آن درمان مىباشد ، براى زن باردار بهترين غذا و دوا خرماست ، خداوند در قرآن مىفرمايد : * ( وَهُزِّي إِلَيْكِ بِجِذْعِ النَّخْلَةِ تُساقِطْ عَلَيْكِ رُطَباً جَنِيًّا ) * يعنى : « تنهء درخت خرما را بجنبان تا خرماى تازه برايت بيفتد - مريم : 25 » . كام فرزندان خود را با خرما برداريد كه رسول خدا صلَّى الله عليه و اله و سلَّم با حسن و حسين عليهما السّلام اين چنين كرد .
هنگامى كه هر كدامتان قصد همبستر شدن با زنش را كرد هرگز بر او پيشى مگيرد بلكه بايد درنگ كند تا او هم مانند وى آماده شود . هر گاه يكى از شما زنى را ديد و از او خوشش آمد به ديدار همسرش رود ، زيرا نزد او همانى را بيابد كه ديده ، و راه شيطان را بر دلش هموار نسازد ، و ديده اش را از آن زن بيگانه باز گرداند . و در صورتى كه او را همسرى نبود دو ركعت نماز گزارد و خداى را بسيار ستايش كند . و هر گاه يكى از شما قصد آميزش با همسرش را داشت در آن ميان كمتر سخن گويد ،

115

نام کتاب : تحف العقول عن آل الرسول ( ص ) ( فارسي ) نویسنده : ابن شعبة الحراني    جلد : 1  صفحه : 115
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست