responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الخصال ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الصدوق    جلد : 1  صفحه : 293


خود نوشته مىيافتم . من در تورات خوانده‌ام كه جز تو كسى جواب درست به اين پرسشها نخواهد داد .
هنگامى كه اين پرسشها را از تو مىكردم جبرئيل به راست توست و ميكائيل به چپ تو و وصى تو در برابر ، پيامبر گفت : درست گفتى چنين است . جهود از روى پاكى گرويد . ان شاء الله .
< فهرس الموضوعات > قربانى گاوى و اشترى از هفت تن بسنده است < / فهرس الموضوعات > ترجمهء ( 741 ) قربانى گاوى و اشترى از هفت تن بسنده است - يونس پور يعقوب گفته : از امام صادق پرسيدم هر گاه گاوى قربانى شود ؟ گفت : از هفت كس بسنده است . و نيز گفته : گاو و اشتر قربانى از هفت تن با هم باشند بسنده است چه از يك خانواده باشند يا بيگانه .
< فهرس الموضوعات > آفتاب هفت طبقه دارد و ماهتاب هفت طبقه < / فهرس الموضوعات > ترجمهء ( 742 ) آفتاب هفت طبقه دارد و ماهتاب هفت طبقه - محمد پور مسلم گفته : به امام محمد باقر گفتم : چرا مهر از ماه گرمتر است ؟ . گفت : خدا مهر را از نور آتش و گاز خالص آب ساخته ، طبقه‌يى از اين و طبقه‌يى از آن تا هفت طبقه آنگاه طبقهء آتشين است كه طبقهء هفتم از آن نمايان است بر گرد آن قرار داده ، از اين جهت گرمى آن بيشتر از ماه است ، گفتم : ماه چگونه ؟ . گفت :
خدا آن را از نور آتش و گاز آب ساخته ، طبقه‌يى از اين و طبقه‌يى از آن تا به هفتمين طبقهء زيرين رسيده بر گرد آن طبقه‌يى از آب پوشانيده از اين جهت ماه از مهر سردتر است .
< فهرس الموضوعات > جهان هفت اقليم است < / فهرس الموضوعات > ترجمهء ( 743 ) جهان هفت اقليم است - امام صادق گفته « جهان هفت اقليم است - قوم يأجوج و مأجوج - قوم روم - مردم چين - زنگ - قوم موسى - اقليمهاى بابل » : در هيأت كهن كرهء زمين را هفت بخش مىكردند و ابتداى آن را از خط استواء تا 66 درجه به سوى قطب شمالى به هفت قطعه

293

نام کتاب : الخصال ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الصدوق    جلد : 1  صفحه : 293
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست