responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مقالات وگفتارها ( فارسي ) نویسنده : مسجد انگجي تبريز    جلد : 1  صفحه : 146


حجت الله ( عليه السلام ) به قدرت كامله الهيه با خدم و حشم در اطراف بلاد تعيش و زندگانى نمايند تا زمانيكه خداوند عالم مصلحت در ظهور او مىداند و اثر حوادث روزگار بر او جارى نشود از ضعف و وهن بلكه در كمال قوه و جوانى باشد چنان كه اعتقاد امامية است و زندگانى نمايد و مشغول به طاعت پروردگار در كمال عبوديت باشد بلكه به اثر بقاء و وجود او عالم باقى باشد إلى ما شاء الله تعالى . عجيب از مخالفان است كه اعتقاد بوجود دجال وحى و موجود بودن او در دنيا و غايب از انظار و محبوس در چاه مقيدا مغلولا دارند و هم چنين به زندگانى خضر والياس و آنچه رسول الله ( صلى الله عليه وآله ) و ائمه طاهرين ( عليهم السلام ) فرموده اند به وجود و بقاء و زندگانى و غيبت او آن را تصديق نمىنمايند و در مقام انكار و مكابره بر مىآيند و محمد بن طلحه شافعي در كتاب " البيان في اخبار صاحب الزمان ( عليه السلام ) " گفته است كه مهدى ( عليه السلام ) زنده و باقى است از زمان غيبت او تا اين زمان و امتناعى نيست در بقاء او به دليل بقاء عيسى ( عليه السلام ) وخضر والياس ( عليهما السلام ) از اولياء و دجال و ابليس از اعدا الله و بقاء ايشان به كتاب و سنت ثابت است و متفق اند بر بقاى ايشان و منكرند بقاء مهدى ( عليه السلام ) را از دو وجه :
اول : از طول زمان دوم : از بودن او در سرداب مقدس بدون آنكه احدى بر طعام و شراب او قيام نمايد و اين ممتنع است و بعد از آن جواب گفته است از اين دو وجه :
اولا : آنكه ، آنچه دليل بر بقاء عيسى ( عليه السلام ) است همان دليل بر بقاء مهدى است ، چه آنكه دليل بر بقاء عيسى كتاب خداست من قوله تعالى :
" وان من اهل الكتاب الا ليؤمنن به قبل موته " ( 22 ) ( نيست از اهل كتاب مگر آنكه بايد ايمان بياورند بعيسى قبل از وفات او . ) و او از زمان نزول آيه إلى الان اين وعده الهى واقع نشده پس البته بايد اين واقعه در آخر الزمان واقع شود كه عيسى ( عليه السلام ) از آسمان نزول نمايد و اهل

146

نام کتاب : مقالات وگفتارها ( فارسي ) نویسنده : مسجد انگجي تبريز    جلد : 1  صفحه : 146
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست