مقام در كنار خانه خدا به شهادت مىرسد ، فرستاده آن حضرت به سوى مردم مكه است . در اين روايت چند نام و واژه وجود دارد كه مقصود از آنها مشخص نيست مانند اسبغ مظفر با بسيارى از انسانهاى شيطان صفت كه در بتخانه به قتل مىرسند و مانند پسران سعد سقّا و فرمانده كاهن ساحر و ديگران كه شايد به اين روايت افزوده شده و يا نام اشخاص خاصى در آن دوره باشند . برخى از روايات تصريح يا اشاره دارند كه حضرت مريم و عيسى ( عليهما السلام ) از عراق ديدن نموده و در قادسيه منزل نمودهاند و مدتى در محل مسجد براثا نزديك بغداد ماندهاند . والله العالم . اما قبر هود ( عليه السلام ) در نخيله معروف بوده و در نزديكى نجف اشرف در وادى السلام است و اما درفشهاى مشرق زمين ، همان درفشهاى خراسانى ها است كه زمينه ساز ظهوراند . فاروق در روايت دوم بايد توضيح يكى از راويان باشد كه در متن روايت وارد شده و منظور از محل تجمع مردم ، نيروهاى حضرت مهدى ( عليه السلام ) است كه در آن مكان گردهم مىآيند . واضح است كه اين نمونه روايتها درباره نشانه هاى ظهور حضرت يا ساختگى و دروغ است و يا سخنان راويان حديث و كلمات علما است كه مطالب آن را با روايات مخلوط نموده و سپس به پيامبر و يا ائمه نسبت دادهاند ! سپاه سفيانى در راه حجاز ( سپاهى كه در زمين فرو مىرود ) به زودى درباره نهضت ظهور حضرت مهدى ( عليه السلام ) سخن خواهيم گفت و به بررسى كشمكش سياسى در حجاز خواهيم پرداخت كه طبق روايات ، بدنبال كشته شدن