لغو خواهد شد و اولى به تصرف در جميع امور دين و دنيا نيست مگر امام وخليفه او و شاهد بر اين معنى امور بسيارى ديگر نيز هست كه بعد از اين مذكور مىشود . ومخفى نماند كه متأخرين اهل سنّت از راه اضطرار بعضى انكار تواتر وصحّت اين حديث را كردهاند و فساد اين در غايت ظهور است بعد از اطلاع بر آن چه مذكور شد ، زيرا كه دانستى كه از آن چه ما ذكر كرديم قريب به چهل نفر از اكابر مشايخ ايشان در كتب معتبره خود اين حديث را نقل كردهاند واكثر ايشان آن را به طرق متعدّده روايت كردهاند و هر يك از طرق اكثر ايشان به انفراده به حدّ تواتر است ، چه جاى آن كه همه طرق ملاحظه شود و با وجود اين هرگاه اين حديث متواتر صحيح نباشد ، نمى دانم ديگر چگونه مىتواند شد كه در عالَم خبرى صحيح ومتواتر باشد . و چون اكثر متأخرين ديدهاند كه انكار اين حديث ومنع صحت و تواتر آن مكابره است ، گفتهاند شبهه در صحت وقوع اين حكايت نيست ، ليكن « مولى » در لغت به ده معنى آمده است . اول به معنى اولى به تصرف در امور دين و دنيا كه به معنى امام وخليفه است . دوم به معنى سيّد مطاع . سوم به معنى ناصر . چهارم به معنى مالك رزق . پنجم به معنى معتق ، يعنى آزاد كننده . ششم به معنى معتَق يعنى آزاد كرده شده . هفتم ابن عمّ . هشتم ضامن جريره . نهم همسايه .