و گفتن امام حسين ( عليه السلام ) كلام مذكور را ممنوع است ، بلكه مورخين و محدّثين شيعه مىگويند كه : حضرت امام حسين ( عليه السلام ) خود بر امام حسن ( عليه السلام ) نماز گزارد . ( 1 ) 80 . ادعايى بى دليل ! دهلوى گويد : مرده را به آتش سوختن ، براى عبرت ديگران درست است . ( 2 ) مؤلف ( رحمه الله ) مىفرمايد : اين مجرد ادعاست ، و دليلى بر آن از كتاب و سنت اقامه نكرده است . ( 3 ) 81 . روايت مستند عامه را به راويان شيعه نسبت داده و آن را غلط گفته ! دهلوى گويد : و آنچه بعضى روات شيعه گفتهاند كه : ابو بكر فجائه سلمى را - كه قطع طريق مىكرد - زنده در آتش انداخت و سوخت ، غلط محض است . ( 4 ) مؤلف ( رحمه الله ) مىفرمايد : غلط دانستن و اختصاص اين قضيه به بعض روات شيعه ، ناشى از اختلاط عقل ، و انتشار حواس و اختلال دماغ است ! احراق ابو بكر فجائه سلمى را به تصريح و اعتراف جمعى و روايت و نقل جمعى ديگر از اكابر اهل سنت ثابت است . ( 5 )
1 . الكافي 1 / 300 . براى اطلاع بيشتر مراجعه شود به تشييد المطاعن 3 / 253 . 2 . تحفه اثنا عشريه : 282 ( طعن پانزدهم ابو بكر ) . 3 . مراجعه شود به تشييد المطاعن 3 / 324 . 4 . تحفه اثنا عشريه : 283 ( طعن پانزدهم ابو بكر ) . 5 . الاستيعاب 2 / 776 ، المستقصى 1 / 428 ، تاريخ الطبرى 3 / 224 ، كنزالعمال 5 / 631 - 633 ، فتح البارى 6 / 105 و بسيارى از مصادر ديگر كه در جلد سوم تشييد المطاعن تحت عنوان ( مطاعنى ديگر ) خواهد آمد . براى اطلاع بيشتر مراجعه شود به تشييد المطاعن 3 / 320 ، 336 ، 344 ، 406 - 410 .