نام کتاب : تحفة الأبرار الملتقط من آثار الأئمة الأطهار ( فارسي ) نویسنده : سيد محمد باقر شفتي جلد : 1 صفحه : 372
صورت حيوان در انگشتر بوده باشد با تمام صورت و عدم تغيير آن مكروه است و با تغيير كراهت منتفى مىشود . يازدهم : نماز كردن با پولى كه در آن صورت بت يا صورت ديگر در آن نقش شده باشد ، در صورتى كه آن پول ظاهر بوده باشد . و اما هر گاه مستور بوده باشد مثل اين كه در جوف كيسه بوده باشد ، ظاهر اين است كه كراهت نداشته باشد ، در اين صورت هر گاه در جيب پايين بوده باشد بهتر از اين است كه در جيب بغل بوده باشد ، و همچنين است ما بين لباس و پشت مصلى بوده باشد بهتر از اين است كه ما بين لباس و پيش مصلى كه مواجه قبله است بوده باشد . دوازدهم : نماز كردن است مع خضاب ، و فرقى نيست در اين باب ما بين آن كه مرد بوده باشد يا زن ، خضاب در ريش بوده باشد يا در سر ، بلكه در دست هم بوده باشد چنين است ، مشخص است مراد بقاى عين و رنگ حنا است نه بالون . سيزدهم : داخل گردانيدن دستها است در زير لباس . تفصيل اين اجمال مقتضى اين است كه گفته شود : لباس مصلى يا منحصر است در پيراهن يا نه ، و در صورت عدم انحصار يا منحصر است در پيراهن و زير جامه يا نه ، پس مسأله در چند قسم است : أول : آن است كه لباس مصلى منحصر بوده باشد در پيراهن تنها ، در اين صورت داخل نمودن دو دست در زير پيراهن بى اشكال مكروه است ، خواه در حالت قرائت بوده باشد يا در حال ركوع يا غير اين دو حالت .
372
نام کتاب : تحفة الأبرار الملتقط من آثار الأئمة الأطهار ( فارسي ) نویسنده : سيد محمد باقر شفتي جلد : 1 صفحه : 372