responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : اللهوف في قتلى الطفوف ( فارسي ) نویسنده : السيد ابن طاووس    جلد : 1  صفحه : 283


داشت ، شعله اش را در نظر بيننده بيشتر منعكس مىنمود . در اطراف او سى شمع در رنگهاى طلايى در دستان خادمان رومى و در طرف راست او ، دو شمع از عنبر و در طرف چپ نيز به همين ترتيب ، در كمال جلال و شكوه شاهانه حركت مىنمود .
2 - هلاكت فلاكت بار ابن زياد ( لع ) ابن زياد با تشكيلات عريض و طويل سلطنتى در حال حركت و نمايش قدرت بود كه ناگه به معبر و گذرگاه رسيد . ابراهيم توانست با صورت پوشيده ، قائمه شمشير خود را بكشد . او در معبر ايستاده بود ، برخى از خادمان ابن زياد به او اشاره كردند كه از سر راه كنار رود تا امير عبور نمايد .
ابراهيم به آنان گفت : " مرا با امير حاجت و نيازى هست . " هنگامى كه ابن زياد به نزديكى ابراهيم رسيد ، ابراهيم فرياد بر آورد : " من پناهنده خدا وامير هستم . " ابن زياد سرش را بيرون آورد تا مشاهده كند كيست كه به او پناهنده شده است . پس ابراهيم با سرعت دست خود را در از نمود و او را به سوى خود كشيد و به روى زمين خواباند . او از روى مركب به رو به زمين افكنده شد . ابراهيم فرياد بر آورد : " يا لثارات الحسين ( ع ) " فورا افراد و نيروهاى او كه كمين گزيده بودند ، از طرف راست و چپ و قلب لشكر خود را به ابراهيم رساندند . اطرافيان ابن زياد را با شمشيرهاى خود كشته يا از صحنه دور ساختند . قلعه بان و فرزندان دلير و ياران رشيد ابراهيم نيز شمشيرهاى خود را كشيدند و به قتال و كارزار پرداختند . آنان فرياد " يا لثارات الحسين ( ع ) " سر مىدادند . شمشيرها تا دم پگاه در فعاليت و تلاش بود . هنگامى كه صبح شد ، تعداد كثيرى از هواداران و سپاهيان ابن زياد به هلاكت رسيده بودند .
ابراهيم ، دستهاى ابن زياد را محكم بسته بود و او را به فرد مورد وثوق و اطمينان تحويل داده ، و دويست تن از سواركاران شجاع را موكل او ساخته بود . نيروهاى مسلح با طناب او را مىكشيدند و مرتب لعن و نفرين مىكردند . پشت سر هم به صورت او سيلى مىزدند و فرياد : " يا لثارات الحسين ( ع ) " سر مىدادند .

283

نام کتاب : اللهوف في قتلى الطفوف ( فارسي ) نویسنده : السيد ابن طاووس    جلد : 1  صفحه : 283
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست