شرط ثانى تحلَّى و تجلَّى اهل انجمن اقدس به انوار و آثار وقار محاسن سيرت و صورت اسلام و اسلاميان و تحصيل ملكات و سيماى عدالت و ايمان و بسط موازين قسط و عدل در ميان و الزام و التزام به محكمات قرآن و حكم لقمان دين و ايمان به جنان و لسان و فعل و بيان و اعتقاد به جنان و عمل به اركان [ است ] چنانچه فرموده : الايمان هو الاقرار باللَّسان و الاعتقاد بالجنان و العمل بالأركان و إلَّا فهو كالقرآن لا يزيد الظالمين إلَّا الخسران و الطَّغيان [1] . < شعر > خوش بود گر محك تجربه آيد به ميان تا سيه روى شود هر كه در او غش باشد < / شعر > هر چه اسباب سعادت فزونتر اسباب شقاوت بيشتر و فراهمتر قال عليه السّلام يا زراره : ان الشيطان انما عهد لك و لأصحابك و امّا الاخرون فقد فرغ منهم ليس من يعلم كمن لا يعلم ان المنافقين لفي اسفل درك من الجحيم . شرط ثالث اين كه : دخول در كعبهء انجمن حرم محترم ملَّى بايد بقصد خلوص محرم با حرام مخصوص و قول منصوص لبيك لبيك و سعد يك پس از تخليه و تطهير از اخباث و احداث ظاهريه و باطنيّه و تجرّد از علايق نفسيّه و اغراض شخصيّه و طلب جد و اجتهاد و كمال مجاهده و جهاد و مدد و استمداد از ربّ العباد ، در تحصيل حق و سداد و وصول به صدق و رشاد و رفع فساد و افساد و اذن دخول از كرام الكاتبين و امام مبين [ باشد ] .
[1] ايمان عبارتست از اعتقاد به بهشت ، عمل با اركان و گر نه او هم چون قرآن خواهد بود كه براى ظالمين جز خسران و طغيان چيزى نمىافزايد .