< فهرس الموضوعات > نصب " أهل البيت " به اختصاص ، اشكال علماء أدب و جواب از آن < / فهرس الموضوعات > < فهرس الموضوعات > كساني كه پايه ظلم را نهادند < / فهرس الموضوعات > اول است چنانچه بزرگان فن تصريح كرده اند . " أهل البيت " منصوب به اختصاص است ، اگر چه بعد از ضمير خطاب واقع شده ، چنانچه در " بك الله نرجوا الفضل " ملتزم شدند ، و اين تركيب در ادعيه و زيارات مأثوره از اهل بيت متكرر است [1] ، و حكم نحاة به شذوذ ، اگر بحسب قياس است مسموع است ، و اگر بحسب استعمال است يا ورود ممنوع ، و ما در محل خودش اثبات حجيت الفاظ ائمه بر قوانين مشتركه علميه - كه اختصاص به قول شيعه كه قائل به عصمتند نداشته باشند - كرده ايم ، بر وجهي كه سبقت نگرفته كسى به او بعونه تعالى . و مراد بيت ، بيت رسالت ونبوت است كه به جهت عهد تعريف شده ، چنانچه در آيه تطهير است ، وفي الجملة بعد از اين اشاره خواهيم كرد بمنه وجوده ، و در اين عبارت چند فقره است كه در ضمن چند مسألة اشاره اجماليه به آنها مىشود . مسألة مراد از آن امت - كه تأسيس اساس ظلم كردند يا عموم - آنها هستند كه در روز وفات پيغمبر هنوز جسد مبارك را حمل نكرده و غسل نداده بطلب رياست باطل وحطام زايل رو بسقيفه بنى ساعده گذاشته ، مخالفت با نصوص مسموعه و آيات مشهوده و مبالغات غير معدوده كه حضرت رسالت كرده ملك و خلافت را از خانواده وحي وتنزيل بيرون بردند ، و دست بدست ما بين تيم وعدى واميه وسايرين گرداندند ، و جميع مفاسد كه در دنيا واقع شده حتى كفر كفار مستند به آنها است ، چه اگر حق را تمكين مىكردند و به اهلش مىرساندند ، و خود تصرف نمى نمودند