responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 917


خلاف فرمان خدا و رسولش عمل كردم ، مرا اطاعت نكنيد . برخيزيد نمازتان را بخوانيد ، خداوند شما را رحمت كند .
< فهرس الموضوعات > عمر چنان در عهد ابوبكر فرمان مىراند ، گويا ولى امر ابوبكر اوست ! !
< / فهرس الموضوعات > عمر چنان در عهد ابوبكر فرمان مىراند ، گويا ولى امر ابوبكر اوست ! !
- سنن بيهقى ج 7 ص 20 ابو الحسين بن فضل قطان . . . از عبيده روايت مىكند : عيينة بن حصن و اقرع بن حابس نزد ابوبكر آمده و گفتند : زمين ما سنگلاخ و شوره‌زار است و آب و علف و منفعتى ندارد ، چنانچه اجازه بدهى آنرا براى كشت و زرع استفاده كنيم . ابوبكر پذيرفت بشرط آنكه عمر آنرا امضاء كند . اما عمر نامه ابوبكر را گرفت و آنرا پاك كرد و گفت : در زمان رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم اسلام ضعيف بود ، لذا آن حضرت مجبور بود به شما چيزى بدهد تا دل شما را بدست آورده و از او حمايت كنيد ، اما اكنون اسلام عزيز و قدرتمند است ، برويد هر كارى از دستتان مىآيد بكنيد .
< فهرس الموضوعات > شعبى پيامبر صلى الله عليه وآله را متهم به رشوه دادن مىكند ، در حاليكه ابوبكر را از اين اتهام مبرا مىداند ! !
< / فهرس الموضوعات > شعبى پيامبر صلى الله عليه وآله را متهم به رشوه دادن مىكند ، در حاليكه ابوبكر را از اين اتهام مبرا مىداند ! !
شعبى مىگويد : از مؤلفة قلوبهم ( كسانى كه پيامبر اسلام صلى الله عليه وآله به آنها اموالى مىداد تا در مقابل دشمنان از اسلام دفاع كنند . ) ديگر احدى باقى نمانده بود ، هر چه بود ، در عهد رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم بود ، ابوبكر كه به خلافت رسيد ، ديگر به كسى رشوه نداد .
- المبسوط ج 3 ص 9 جهاد بر فقراء و ثروتمندان براى دفع شر مشركين واجب است و بايد قدرى از مال فقراء را به آنها داد تا بتوانند خطر دشمنان را برطرف كنند . و اين كمك خود جهاد است . پس از آنكه رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم وفات فرمود : ديگر چنين مالى به فقراء براى دفع ضرر دشمنان داده نشد . شعبى مىگويد : با وفات رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم رشوه دادن هم از بين رفت . حتى روايت شده كه عده‌اى آمدند از ابوبكر دست خطى هم براى چنين كمكهائى گرفتند . اما عمر آنرا گرفت و پاره كرد . و گفت : اين چنين چيزها را رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم زمانى به شما مىداد كه اسلام ضعيف بود ، اما اكنون اسلام قدرتمند است ، اگر اطاعت كرديد كه

917

نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 917
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست