responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 602


لهم فى الارض من ولى و لا نصير . و منهم من عاهد الله لئن آتانا من فضله ، لنصدقن و لنكونن من الصالحين . فلما آتاهم من فضله بخلوا به و تولوا و هم معرضون . فأعقبهم نفاقا فى قلوبهم الى يوم يلقونه بما اخلفوا الله ما وعدوه و بما كانوا يكذبون . الم يعلموا ان الله يعلم سرهم و نجواهم و ان الله علام الغيوب . ( سوره توبه آيه 73 تا 78 ) اى پيامبر با كفار و منافقين جهاد كن و بر آنان سخت بگير ، جايگاه آنان جهنم است كه بد جايگاهى است . قسم بخدا مىخورند كه حرفى نزده‌اند ، در حالكيه كفر گفته‌اند و بعد از مسلمان شدن كافر شده ، و دست به كارى زدند كه موفق هم نشدند ، مىخواهند انتقام بگيرند چونكه خدا و رسولش آنها را از فضل خود بى نياز كرده‌اند . اگر توبه كنند برايشان بهتر است و اگر پشت كرده و بروند ، خداوند آنها را در دنيا و آخرت عذاب دردناكى خواهد كرد در حالى كه هيچ يار و ياورى در روى زمين نخواهند داشت . عده‌اى از آنان عهد كرده‌اند كه اگر خدا از فضل خود به آنان بدهد ، دين را تصديق كرده و از گروه صالحين و نيكوكاران گردند . اما همين كه خدا از فضل خود به آنان داد بخل كرده و پشت كرده و روى گردان شدند . بخاطر همين نفاقى در دلهايشان بوجود آمد كه تا روز قيامت خواهد بود ، چرا كه با خدا وعده خلافى كرده و به عهد خود عمل نكردند . و بجاى تصديق تكذيب نمودند . آيا نمىدانند كه خداوند از اسرار و نجواهايشان با خبر است و نمىدانند كه خداوند علام الغيوب است .
< فهرس الموضوعات > آيه را به شخصى مجهول الهويه بنام اسود تفسير كرده‌اند ! !
< / فهرس الموضوعات > آيه را به شخصى مجهول الهويه بنام اسود تفسير كرده‌اند ! !
- مجمع الزوائد ج 7 ص 31 از ابن عباس روايت شده : آيه ( و هموا بما لم ينالوا ) درباره شخصى نازل شد بنام ، اسود ، كه تصميم داشت رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم را به قتل برساند . . .
< فهرس الموضوعات > مىگويند آيه درباره الاغى مجهول نازل شده است .
< / فهرس الموضوعات > مىگويند آيه درباره الاغى مجهول نازل شده است .
- كنز العمال ج 2 ص 426 ابن شهاب مىگويد : يكى از منافقين صداى رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم را هنگام خطبه خواندن شنيد ، گفت : اگر حرفهاى اين مرد راست باشد ، پس ما از الاغ هم بدتريم ، زيد بن ارقم به او گفت : بخدا قسم راست است ، تو از الاغ هم بدترى . سپس قضيه را براى پيامبر صلى الله

602

نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 602
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست