responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 342


معاذ از ابن عون از محمد نقل مىكند : هنگامى كه عمر به خلافت رسيد گفت خالد را عزل خواهم كرد تا بداند كه خدا دينش را يارى خواهد كرد .
على و موسى از حماد بن سلمة از هشام بن عروة از پدرش روايت مىكند ، زمانى كه عمر خليفه شد به ابو عبيده نوشت ، خالد را عزل و ترا به جايش نصب كردم .
< فهرس الموضوعات > پنج علت براى عزل خالد . . . كه هيچيك واقعيت نداشت ! !
< / فهرس الموضوعات > پنج علت براى عزل خالد . . . كه هيچيك واقعيت نداشت ! !
- اسد الغابة ج 1 ص 53 شنيدم عمر در خطبه خود در جابيه گفت : من بخاطر كارهاى خالد بن وليد از شما عذر مىخواهم ، من به او دستور داده بودم كه اموال را براى مهاجرين نگهدار ، ولى او به افراد پولدار و اعيان و اشراف داد ، لذا او را عزل و ابو عبيده جراح را بجايش نصب نمودم .
ابو عمر و حفص اعتراض كرد و گفت ، بخدا قسم درباره خالد به عدالت رفتار نكردى ، فرماندهى را كه رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم نصب كرده بود عزل كردى شمشير خدا را غلاف كردى ، پرچم رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم را خواباندى و رحم خود را قطع كردى و به پسر عمويت حسودى كردى . . .
< فهرس الموضوعات > جناب عمر به همان دليلى كه تو بذل و بخشش مىكردى ، خالد هم كرده است ! !
< / فهرس الموضوعات > جناب عمر به همان دليلى كه تو بذل و بخشش مىكردى ، خالد هم كرده است ! !
- اسد الغابة ج 1 ص 53 شنيدم عمر در خطبه خود در جابيه گفت : من بخاطر كارهاى خالد بن وليد از شما عذر مىخواهم ، من به او دستور داده بودم كه اموال را براى مهاجرين نگهدار ولى او به افراد پولدار و اعيان و اشراف داد ، لذا او را عزل و ابو عبيده جراح را بجايش نصب نمودم .
ابو عمر و حفص اعتراض كرد و گفت ، بخدا قسم درباره خالد به عدالت رفتار نكردى ، فرماندهى را كه رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم نصب كرده بود عزل كردى ، شمشير خدا را غلاف كردى ، پرچم رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم را خواباندى و رحم خود را قطع كردى و به پسر عمويت حسودى كردى . . . واقدى و محمد بن سعيد و ديگران مىگويند : خالد بن وليد در سال بيست و يك هجرى در قريه‌اى در يك مايلى حمص از دنيا رفت و به عمر وصيت كرد . ديگران مىگويند در مدينه فوت كرد ، ولى قول اول صحيح‌تر است . در گذشته گفتيم بخاطر آنكه

342

نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 342
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست