responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 101


- طبقات الشافعية الكبرى ج 1 ص 284 . . . زنى از شوهرش به عمر شكايت كرد ( گويا در مورد مسأله زناشوئى و جنسى بود كه از طرف شوهرش آن زن در مضيقه جنسى قرار گرفته بود ) و شوهر او در سپاهى بود كه عمر فرستاده بود .
عمر از حفصه ( دخترش ) سئوال كرد : زن چقدر مىتواند از شوهرش دور بماند و مشكل محروم بودن از امر زناشوئى را تحمل كند ؟ حفصه گفت چهار ماه يا شش ماه ( حتى مسائل جنسى را هم عمر از دخترش مىپرسيد ) .
و مصنف عبد الرزاق ج 7 ص 151 عثمان در جمع آورى قرآن از مصحفهائى كه نزد حفصه بود استفاده كرد - سنن بيهقى ج 2 ص 41 زهرى از انس بن مالك روايت مىكند : زمانيكه حذيفه بن اليمان در منطقه ارمنستان و آذربايجان مىجنگيد ، ارتش حذيفه كه متشكل از اهل عراق و شام بود درباره قرآن اختلاف پيدا كردند . حذيفه نزد عثمان رفت و گفت : قبل از آنكه مسلمانان مانند يهود و نصارى در كتاب خود ( قرآن ) اختلاف كنند به داد آنها برس ، عثمان بشدت ناراحت شد و براى حفصه پيغام فرستاد كه قرآنهائى را كه نزد خود دارى ، بده ، حفصه هم آنها را فرستاد ، عثمان به زيد بن ثابت و سعيد بن العاص و عبدالله بن زبير و عبد الرحمان بن حارث بن هشام دستور داد نسخه هائى از قرآن تهيه نمايند و هر جا در عربيت و غير عربيت قرآن با يكديگر اختلاف داشتند ، آنرا آنگونه بنويسند كه بزبان و لهجه قريش باشد ، زيرا كه قرآن به زبان قريش نازل شده است .
آنها هم همينطور رفتار كردند ، سپس عثمان قرآن حفصه را پس فرستاد و از براى هر يك از سپاهيان اسلام يك نسخه از قرآن فرستاد و دستور داد هر كجا قرآن مخالف اين قرآن پيدا شد ، آنرا بسوزانند . . .
در روايت ابو الوليد نيامده كه عثمان قرآن حفصه را پس داد . و در روايت ابو حمزه ذكر شده است و همچنين در آخر آن آمده : پس از نوشته شدن قرآنها ، يك نسخه از آنرا براى هر منطقه فرستاد و دستور داد هر آنچه غير از اين قرآن بدست آمد آنرا محو كرده و بسوزانند .
- كنز العمال ج 2 ص 581

101

نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 101
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست