responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ولايت فقيه ( فارسي ) نویسنده : السيد الخميني    جلد : 1  صفحه : 139


نماييد ، و در معرفى اسلام جديت به خرج دهيد ، و تصميم به تشكيل حكومت اسلامى بگيريد و در اين راه پيش قدم شويد و دست به دست مردم مبارز و آزاديخواه بدهيد حكومت اسلامى قطعا برقرار خواهد شد . به خودتان اعتماد داشته باشيد . شما كه اين قدرت و جرات و تدبير را داريد كه براى آزادى و استقلال ملت مبارزه مىكنيد ، شما كه توانستيد مردم را بيدار و به مبارزه وادار كنيد و دستگاه استعمار و استبداد را به لرزه در آوريد روز بروز بيشتر تجربه مىآموزيد و تدبير و لياقت شما در كارهاى اجتماعى بيشتر مىشود . وقتى موفق شديد دستگاه حاكم جابر را سرنگون كنيد يقينا از عهدهء ادارهء حكومت و رهبرى توده هاى مردم برخواهيد آمد . طرح حكومت و اداره ، و قوانين لازم براى آن آماده است . اگر ادارهء كشور ماليات و درآمد لازم دارد اسلام مقرر داشته و اگر قوانين لازم دارد همه را وضع كرده است . احتياجى نيست بعد از تشكيل حكومت بنشينيد قانون وضع كنيد يا مثل حكام بيگانه پرست و غرب زده به سراغ ديگران برويد تا قانونشان را عاريه بگيريد . همه چيز آماده و مهيا است . فقط مىماند برنامه هاى وزارتى كه آن هم به كمك و همكارى مشاورين و معاونين متخصص در رشته هاى مختلف در يك مجلس مشورتى ترتيب داده و تصويب مىشود .
خوشبختانه ملتها هم تابع و متحد شما هستند . آن چه كه كم داريم همت و قدرت مسلح است كه آن را هم إن شاء الله به دست مىآوريم به . عصاى موسى . احتياج داريم و به همت موسى ، كسانى بايد باشند كه عصاى موسى و شمشير على بن ابى طالب ( ع ) را به كار برند .
بله ، آن آدمهاى بىعرضه‌اى كه در حوزه ها نشسته‌اند از عهدهء تشكيل و ادامه حكومت برنمىآيند ، چون آن قدر بىعرضه‌اند كه قلم هم نمىتوانند به كار ببرند قدمى هم در هيچ كارى بر نمىدارند .
از بس اجانب و عمالشان به گوش ما خوانده‌اند كه . آقا برو سراغ كارت سراغ مدرسه و درس و تحصيل . به اين كارها چكار داريد ؟ ! اين كارها از شما نمىآيد ! . . ما هم باورمان آمده كه كارى از ما نمىآيد ! و اكنون من نمىتوانم اين تبليغات سوء را از گوش بعضى بيرون كنم و به آنان بفهمانم كه شما بايد رئيس بشر باشيد ، شما هم مثل ديگرانيد ، شما هم مىتوانيد مملكت را اداره كنيد ، مگر ديگران چطور بودند كه شما نيستيد ، جز اين نيست

139

نام کتاب : ولايت فقيه ( فارسي ) نویسنده : السيد الخميني    جلد : 1  صفحه : 139
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست