responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ولايت فقيه ( فارسي ) نویسنده : السيد الخميني    جلد : 1  صفحه : 116


مسلمان به اين جهاد مقدس و اين وظيفهء خطير اقدام كنيم . ما به خاطر مقام و موقعيتى كه داريم بايستى پيش قدم باشيم . اگر امروز قدرت نداريم كه جلو اين كارها را بگيريم و حرامخواران و خائنين به ملت و دزدان مقتدر و حاكم را به كيفر برسانيم بايد كوشش كنيم اين قدرت را به دست بياوريم و در عين حال به عنوان حد اقل انجام وظيفه از اظهار حقائق و افشاى حرامخوارى ها و دروغ پردازى ها كوتاهى نكنيم . وقتى قدرت به دست آورديم نه تنها سياست و اقتصاد و ادارهء كشور را درست مىكنيم بلكه حرامخوارها و دروغ پردازها را شلاق مىزنيم و به كيفر مىرسانيم .
مسجد اقصى را آتش زدند . ما فرياد مىكنيم كه بگذاريد مسجد اقصى به همين حال نيم سوخته باقى باشد ، اين جرم را از بين نبريد . [1] ولى رژيم شاه حساب باز مىكند و صندوق مىگذارد و به اسم بناء مسجد اقصى از مردم پول مىگيرند تا بتوانند از اين راه استفاده نمايند و جيب خود را پر كنند و ضمنا آثار جرم اسرائيل را از بين ببرند ! اينها مصيبتهايى است كه گريبانگير امت اسلام شده و كار را به اينجا رسانده است . آيا علماء اسلام نبايد اين مطالب را بگويند ؟ . لَو لا يَنْهَاهم الرَبَّنِيُّونَ و الأَحبارُ عن أَكْلِهِمُ السُحْتَ ؟ . چرا فرياد نمىزنند ، چرا از اين غارتگرى ها هيچ سخنى نمىگويند ؟
بعد به آيهء . لُعِنَ الَّذيِنَ كَفَرُوا مِنْ بَنِى إسْرائِيلَ » استناد شده كه ذكر آن از فرصت بحث ما



[1] در 30 مرداد سال 1348 صهيونيستان مسجد الاقصى ، قبله اول مسلمانان را به آتش كشيدند . اين جنايت كه خشم مسلمانان جهان را عليه اسرائيل برانگيخت ، در مطبوعات ايران انعكاس شديد نيافت و عاملان شاه كه مراقب نشر اخبار در ايران بودند منتهاى سعى را به كار مىبردند تا در رسانه هاى تبليغاتى مطلبى تحريك آميز بر ضد اسرائيل منتشر نگردد . وزارت دربار ايران با انتشار بيانيه‌اى از اين واقعه ابراز تاسف نمود اما كمترين اشاره‌اى به عاملان و محركان اين واقعه نكرد . شاه مبلغ يك ميليون ريال براى تعمير مسجد الاقصى اختصاص داد . ملك فيصل و او خواستار تشكيل كنفرانس سران كشورهاى اسلامى شدند تا در مورد اين واقعه به تبادل راى بپردازند . در هفتمين روز اين حادثه ميليونها مسلمان در كشورهاى اسلامى به تظاهرات و اعتصاب دست زدند و عامل اين جنايت بزرگ را كه جهان اسلام را تكان داده بود اسرائيل شناختند ، اما در ايران رژيم از برگزارى هر گونه تظاهرات مانع گرديده و اين كار او مورد اعتراض مراجع وقت قرار گرفت . در همان روزها روز نامه الجمهوريه ، چاپ بغداد ، سخنان امام را در بارهء اين حادثه بزرگ چنين منعكس ساخت : امام ضمن دعوت مسلمانان به اتحاد ، كنفرانس « رباط » را پوششى بر اين جنايت و وسيله‌اى براى منصرف ساختن اذهان مسلمانان از جنايت صهيونيسم دانستند و گفتند كه تا زمانى كه فلسطين در اشغال يهوديان است ، مسجد الاقصى را نبايد مرمت كرد و آثار اين جرم بايد باقى بماند . شوراى امنيت سازمان ملل نيز اسرائيل را براى اين عمل مورد اعتراض قرار داد .

116

نام کتاب : ولايت فقيه ( فارسي ) نویسنده : السيد الخميني    جلد : 1  صفحه : 116
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست