responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : لوامع صاحبقرانى ( شرح الفقيه ) ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي المجلسي ( الأول )    جلد : 7  صفحه : 85


( و طواف الحجّ أفضل من سبعين طوافا بعد الحجّ ) ( 1 ) و منقولست كالموثق از قداح كه حضرت امام جعفر صادق صلوات الله عليه فرمودند كه يك طواف پيش از حج بهتر است از هفتاد طواف بعد از فراغ از مناسك حج يا بعد از شروع در حج اين حديث دو احتمال دارد يكى آن كه اگر زودتر بيايد كه أول ذو الحجة در مكة معظمه باشد و از عمره فارغ شود و طواف كند تا روز ترويه بهتر است از آن كه بعد از مناسك حج در مكة بماند و طواف كند ، و مؤيّد اين معنى است حديثي كه كلينى روايت كرده است .
در صحيح از ابن أبي عمير از بعضي از مشايخش كه حضرت امام جعفر صادق صلوات الله عليه فرمودند كه يك طواف در دهه بهتر از هفتاد طوافست در حج و احتمال دارد كه مراد حضرت افضليت حج تمتع باشد كه أول عمره به جا آورند و بعد از آن حج كنند و با اين طريق تعبير كردن و تصريح به تمتع نكردن از روى تقيه خواهد بود زيرا كه سنّيان با آن كه اجماع كرده‌اند بر غلط عمر در نفى حج تمتع و ليكن باز رعايت عمر مىكنند على رغم شيعيان و حج تمتع نمىكنند و اگر بيابند كه كسى حج تمتع مىكند از عجم تا قتل همراهند و به طواف و سعى قدومي قايلند مستحبا و همه مىكنند و شبيه است بحج تمتع زيرا كه عمره تمتع احرامست كه همه احرام مىگيرند از ميقات و شيعيان در دل نيت عمره مىكنند و سنيان قصد حج مىكنند و كسى از قصد كسى خبر ندارد و طواف و سعى را شيعيان بقصد عمره واجب مىكنند و سنيان بقصد طواف و سعى مستحب قدوم ، چيزى كه مىماند تقصير است به اندكى از مو يا ناخن خود گرفتن و اخفاى آن در نهايت آسانى است و به دندان نيز مىتوان گرفت و تجديد احرام از براي حج نيز

85

نام کتاب : لوامع صاحبقرانى ( شرح الفقيه ) ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي المجلسي ( الأول )    جلد : 7  صفحه : 85
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست