responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : لوامع صاحبقرانى ( شرح الفقيه ) ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي المجلسي ( الأول )    جلد : 7  صفحه : 688


زيارة حج و طواف نسا و غير آن چون اين روايات صريحند در طواف عمره و الله تعالى يعلم ( و انّما لا تسعى الحائض الَّتى حاضت قبل الاحرام بين الصّفا و المروة و تقضى المناسك كلَّها لأنّها لا تقدر ان تقف بعرفة الَّا عشيّة عرفة و لا بالمشعر الَّا يوم النّحر و لا ترمى الجمار الَّا بمنى و هذا إذا طهرت قضته ) ( 1 ) و چرا حايضى كه پيش از احرام حايض شده است سعى نمىكند ميان صفا و مروه كه به جا آورد جميع مناسك حجرا به آن كه حج تمتع كند زيرا كه نيت عمره تمتع نمىتواند كرد زيرا كه مىداند كه افعال حج وقتي مخصوص دارند كه اگر در آن وقت به جا نياورند حج ايشان صحيح نخواهد بود مثل وقوف عرفات كه آن را نمىتوان كرد مگر در عصر روز عرفه و وقوف مشعر را نمىتوان مگر در صبح روز عيد و رمى جمار را نمىتوان كردن مگر در أوقات مخصوصة و چون در حال احرام حايض باشد و مظنونش باشد كه تا روز دهم پاك نمىشود نمىتواند نيت عمره تمتع كردن ، البتة نيت حج افراد خواهد كرد و اما اگر در حال احرام حايض نباشد مىتواند كه نيت نيت عمره تمتع كند بلكه واجبست كه نيت عمره كند شايد خونش نيايد و چون عمره كرده است عمره را تمام مىكند اگر چه حايض شود و ليكن طواف نمىكند و چون پاك مىشود و طواف عمره را مىكند و بعد از آن طواف حج مىكند تا به آخر افعال حج .
و اين وجهي است در جمع بين الاخبار كه در اين باب وارد شده است و اين اختلاف در دو امر است يكى آن كه حايض حج تمتع مىكند يا حج افراد ، و دويم در ادراك طواف و أكثر فضلا در هم كرده‌اند اين اخبار را و تصور

688

نام کتاب : لوامع صاحبقرانى ( شرح الفقيه ) ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي المجلسي ( الأول )    جلد : 7  صفحه : 688
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست