responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : لوامع صاحبقرانى ( شرح الفقيه ) ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي المجلسي ( الأول )    جلد : 7  صفحه : 456


است . كفر عمر و كفر علماء أهل سنت به گفته خودشان لازم مىآيد بعد از اين نصوص كه خود نقل كرده‌اند مخالفت خدا و رسول خدا كردند ، و شرع ديگر قرار دادن بر خلاف گفته خدا و رسول خدا كفر نيست كفر چه چيز است * ( قاتَلَهُمُ الله أَنَّى يُؤْفَكُونَ ) * - * ( أُولئِكَ عَلَيْهِمْ لَعْنَةُ الله وَالْمَلائِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ . [ احرام قبل از ميقات ] ( و لا يجوز الاحرام قبل بلوغ الميقات و لا يجوز تأخيره عن الميقات الَّا لعلَّة أو تقيّة و إذا كان الرّجل عليلا أو اتّقى فلا بأس بان يؤخّر الاحرام إلى ذات عرق ) ( 1 ) عبارت فقه رضويست كه جايز نيست احرام پيش از رسيدن به ميقات و جايز نيست تأخير احرام از ميقات مگر مرضى يا مانعى باشد يا از روى تقيه و هر گاه شخصي بيمار باشد يا تقيه كند پس باكى نيست كه تأخير كند احرام را تا ذات عرق كه مفاصلش مىنامند و بر اين مضمون أحاديث متواتره وارد شده است از حضرت سيد المرسلين و أئمة طاهرين سلام الله عليهم أجمعين و أحاديث موثقه وارد شده است از حضرت امام جعفر صادق صلوات الله عليه كه اگر كسى نذر كرده باشد كه احرام را پيش از ميقات بگيرد لازمست كه وفا كند بنذر خود .
و در صحيح و موثق كالصحيح وارد شده است كه اگر خواهد كه ثواب عمره رجب داشته باشد كه در فضيلت بعد از حج است و به آخر ماه رجب رسيده باشد و هنوز به ميقات نرسيده باشد جايز است كه در روز آخر رجب قريب به غروب احرام بگيرد ، و در هر دو صورت أحوط آنست كه در ميقات تجديد احرام كند و تلبيه بگويد و چون پيشتر محرم شود قصد احتياط كند كه اگر احرام مطلوب شارع باشد فبها و اگر نه لغو باشد خصوصا در صورت أول

456

نام کتاب : لوامع صاحبقرانى ( شرح الفقيه ) ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي المجلسي ( الأول )    جلد : 7  صفحه : 456
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست