responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : لوامع صاحبقرانى ( شرح الفقيه ) ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي المجلسي ( الأول )    جلد : 7  صفحه : 454


در غمره تجديد كنند بىدغدغه صحيح است و قبل از آن كه اين شكسته مردمان را گفته بودم همه كس احرام از ذات عرق مىگرفتند و ليكن تقريبا چهل سال است كه اين شكسته مبالغه كرده‌ام و هر كه شيعه است از بركه احرام مىگيرد و سنى از ذات عرق و شيعه و سنى در آنجا از هم جدا مىشوند و عمده اينست كه به بركت پادشاه جنت مكان عليين آشيان شاه عباس طاب ثراه عامه بسيار از أو خايف بودند و الحال نيز چنين است و تقيه كم شده است و همه عامه مىدانند كه عجم شيعه‌اند مگر ما وراء النهرى و هندى اما به همين راضيند كه لعن نكنند < صفحة فارغة > [ بيان حدود عقيق ] < / صفحة فارغة > ( و قال الصّادق صلوات الله عليه اوّل العقيق بريد البعث و هو بريد من دون بريد غمرة ) ( 1 ) و از آن حضرت صلوات الله عليه منقول است كه أول عقيق بريد بعث است و چهار فرسخ است و آن چهار فرسخى است پيش از چهار فرسخ غمره و ذات عرق بعد از هر دو است و آن چه عامه از آنجا احرام مىگيرند مفاصلش مىگويند و تخمينا قريب بدو فرسخ از بريد غمره دورتر است و از جمله ذات عرق است و اين مضمون از چند روايت مستخرج مىشود و ظاهرا نقل بالمعنى كرده باشد و ممكن است كه اين عبارت نيز روايت باشد و الله تعالى يعلم ( و قال الصّادق صلوات الله عليه وقّت رسول الله صلَّى الله عليه و آله لأهل العراق العقيق و أوّله المسلخ [ خ ] و وسطه غمرة و اخره ذات عرق و أوّله أفضل ) ( 2 ) و از آن حضرت صلوات الله عليه منقولست كه حضرت سيد المرسلين صلَّى الله عليه و آله عقيق را از جهة أهل عراق مقرر فرمودند و أول عقيق در

454

نام کتاب : لوامع صاحبقرانى ( شرح الفقيه ) ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي المجلسي ( الأول )    جلد : 7  صفحه : 454
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست