نشود ( 1 ) هم چنان كه در صلح گذشت . پس اگر بگويد : هر شخصى غلام مرا ردّ كند ، نصف وى از او باشد ، و يا رخوت بدنش از او باشد ، و يا ميوهء اين درخت معيّن از او باشد ، صحيح است . اگر چه آنها را نديده و ندانسته باشد كه به چه قسمند . اگر چه احوط آن است كه مثل ثمن بيع ، تعيين نمايد كه جهلى كه موجب تفاوت در قيمت باشد ، نماند بلكه اشهر است . و قول وكيل حضرت يوسف على نبيّنا و إله و عليه السّلام * ( وَلِمَنْ جاءَ بِه حِمْلُ بَعِيرٍ ( 2 ) وَأَنَا بِه زَعِيمٌ ) * [1] .