است ، كه تا مجاز لازم نيايد و طباق جواب با سؤال نيز ، به قبول كردن نتيجهء شدّت رضا را كه عبارت از زن شدن دائمى باشد ، متحقّق مىشود . زيرا كه قبول نتيجه ، بىقبول مقدّمات وى [ آن ] غير معقول است . ( 1 ) و از اين جهت است كه مطاوعهء « كسرته فانكسر » مىآيد كه به معنى قبول شكسته شدن است ، نه قبول شكستن . و از اين جهت نيز ، « قبلت النّكاح » را به قبول زنى دائمى ، تفسير نمودم نه به قبول زنى دادن . بلكه اين معنى « بالموكَّلى » با لام اصلا صحيح نمىشود ( 2 ) زيرا كه معنى چنين مىشود كه : قبول نمودم به