responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : رسائل فقهى ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي جعفري    جلد : 1  صفحه : 219


انسانها حق دارند و هم چنين اشخاص مىتوانند براى مشورتها و خدمات اجتماعى و سياسى ، هم تشكيل جمعيت بدهند و هم در جمعيتها شركت نمايند ، مشروط به اين كه از قوانين اساسى و ديگر مقرّرات و قوانين تثبيت شده در جامعه منحرف نشوند و در صورتى كه اشتباه و خطا و نارسايى در بارهء بعضى از قوانين موضوعه مشاهده شود ، جمعيتها مىتوانند به عنوان ارشاد و مشورت و خيرخواهى محض ، مقامهاى قانونگذارى را در جريان امر قرار بدهند و با كمال خلوص نيّت با آن مقامها همكارى و هميارى داشته باشند .
< فهرس الموضوعات > حقوق بشر از ديدگاه غرب ماده دهم < / فهرس الموضوعات > حقوق بشر از ديدگاه غرب ماده دهم هر كس با مساوات كامل حق دارد كه دعوايش به وسيلهء دادگاه مستقل و بىطرف ، منصفانه و علنا رسيدگى شود و چنين دادگاهى در بارهء حقوق و الزامات او يا هر اتهام جزايى كه به او توجه پيدا كرده باشد ، تصميم اتخاذ نمايد .
< فهرس الموضوعات > مادهء هفتم < / فهرس الموضوعات > مادهء هفتم همه در برابر قانون مساوى هستند و حق دارند بدون تبعيض و بالسويه از حمايت قانون برخوردار شوند . همه حق دارند در مقابل هر تبعيضى كه ناقض اعلاميهء حاضر باشد و عليه هر تحريكى كه براى چنين تبعيضى به عمل آيد به طور مساوى از حمايت قانون بهره مند شوند .
< فهرس الموضوعات > مادهء دوم < / فهرس الموضوعات > مادهء دوم 1 - هر كس مىتواند بدون هيچ گونه تمايز مخصوصا از حيث نژاد ، رنگ ، جنس ، زبان ، مذهب ، عقيدهء سياسى يا هر عقيدهء ديگر و هم چنين مليّت ، وضع اجتماعى ، ثروت ، ولادت يا هر موقعيت ديگر ، از تمامى حقوق و آزادىهايى كه در اين اعلاميه ذكر شده است بهره مند گردد .
2 - بعلاوه ، هيچ تبعيضى به عمل نخواهد آمد كه مبتنى بر وضع سياسى ، ادارى و قضايى يا بين المللى كشور يا سرزمينى باشد كه شخص به آن تعلق دارد ، خواه اين كشور مستقل ، تحت قيمومت يا غير خود مختار و يا حاكميت آن به شكلى محدود شده باشد .

219

نام کتاب : رسائل فقهى ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي جعفري    جلد : 1  صفحه : 219
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست