نام کتاب : مناسك حج ( فارسي ) ( محشى ) نویسنده : السيد الخميني جلد : 1 صفحه : 133
مىشود ، ( 1 ) بلكه كسى كه بقصد عمرهء تمتع يا حج تمتع لبيكهاى واجب را گفت ، محرم مىشود چه قصد بكند احرام را يا نكند و چه قصد بكند ترك محرمات را يا نكند . پس كسى كه مىداند ارتكاب مىكند بعضى محرمات را مثل زير سايه رفتن در حال سفر ، احرام او صحيح ( 2 ) است . ولى احتياط آن است كه قصد كند ترك محرمات را . [ 252 ] م - آن چه ذكر شد كه لازم نيست ( 3 ) قصد كند ترك محرمات را در غير آن محرماتى است كه عمره يا حج را باطل مىكند . مثل اكثر محرمات ، و اما آن چه عمره يا حج را باطل مىكند مثل نزديكى با زن در بعضى از صور كه ذكر خواهد شد پس با قصد ( 4 ) ارتكاب آن ، احرام باطل است بلكه غير ممكن است . [ 253 ] م - عمره و حج و اجزاء ( 5 ) آنها از عبادات است و بايد با نيت خالص براى طاعت ( 6 ) خداوند تعالى به جا آورد . ( 7 ) [ 254 ] م - اگر عمره را به رياء يا غير آن باطل كند احتياط ( 8 ) واجب آن است كه حج افراد به جا آورد و پس از آن عمرهء مفرده به جا آورد و در سال ديگر حج را اعاده كند . ( 9 )
133
نام کتاب : مناسك حج ( فارسي ) ( محشى ) نویسنده : السيد الخميني جلد : 1 صفحه : 133