responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مجمع الرسائل ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الجواهري    جلد : 1  صفحه : 215


به نجاست غير مأكول اللحم نجس شده باشد ، نماز خواندن با آن صحيح است .
( مسأله 684 ) : لباس نمازگزار بايد نه نجس باشد و نه غصبى و نيز از اجزاى حيوان حرام گوشت و ميته نبايد باشد ، و براى مرد بايد از حرير خالص و طلاباف و يا مشتبه به اين دو نباشد و همچنين مشتبه به غصب و نجس هم به شبه محصوره نباشد .
( مسأله 685 ) : موى قاطر و الاغ و اسب اگر در لباس نمازگزار باشد نمازش صحيح است .
( مسأله 686 ) رطوبت حيوانات حرام گوشت هرگاه در لباس مصلى باشد و خشك شود ، احوط [1] ازاله اثر آن است .
( مسأله 687 ) : هرگاه آب انگور به جوش آمده و قبل از رفتن دو ثلث آن به لباس نمازگزار برسد و خشك شود احتياط [2] در شستن آن است .
( مسأله 688 ) : حمل نجاست [3] در داخل دهان مانند حمل آن در ظاهر است [4] و اگر از روى عمد [5] باشد احوط اعاده نماز است اما اگر از



[1] ميرزاى شيرازى - محمد كاظم طباطبائى - محمد باقر شيرازى : بلكه اقوى هرگاه اثر عين آنها باشد .
[2] محمد كاظم طباطبائى : ليكن واجب نيست . محقق خراسانى : مراعات اين احتياط لازم نيست .
[3] ميرزاى شيرازى : احوط ( * 1 ) اجراى حكم محمول نجس است .
[4] محمد باقر شيرازى : بنابر احتياط .
[5] محمد كاظم طباطبائى - محمد باقر شيرازى : محمول كمتر از ساتر اشكالى ندارد حتى اگر عمدا باشد و در ساتر آن با سهو و نسيان احوط اعاده است مانند صورت لباس . ( * 1 ) محقق خراسانى : اگر چه اقوى صحت نماز با محمول نجس مطلقا .

215

نام کتاب : مجمع الرسائل ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الجواهري    جلد : 1  صفحه : 215
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست