نام کتاب : مجمع الرسائل ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الجواهري جلد : 1 صفحه : 213
بسته باشد اشكالى ندارد ، اما اگر دستمال حرير به گردن بسته باشد احتياط دارد ولى در كمربند و بند زير جامه به هر مقدار كه به كار برده شده باشد مبطل نماز است [1] . ( مسأله 673 ) : اگر زن با پيراهن نازكى مانند كتان نماز بخواند و رنگ بدن او معلوم نباشد اشكالى ندارد . ( مسأله 674 ) : حايل ميان مردان و زنان كه سايه ايشان در آن نمايان باشد و يا سوراخ غير فاحش داشته باشد يا آنكه باد آن را پس ببرد و باز به جاى خود برگرداند ، در همه اين صور اشكالى ندارد [2] . ( مسأله 675 ) اگر شخص در بين نماز علم پيدا كرد كه نجاست لباس او پيش از نماز بوده ، با وسعت وقت بايد نمازش را قطع كند و اگر در بين نماز نجاست بوجود آمده باشد در صورت عدم تنافى با فعل نماز ، بايد آن را از خود دور كند و اگر نمى تواند بايد نماز خود را قطع كند ، و در ضيق وقت بايد به صورت مذكور نمازش را تمام كند ، و اگر بعد از اتمام نماز عالم به حصول نجاست شود نمازش صحيح است و اولى اعاده آن در وسعت وقت مى باشد . ( مسأله 676 ) : فرش زير مريض حكم لحاف رويش را ندارد و بايد پاك باشد . ( مسأله 677 ) : خواندن نماز با لباس نجس از مربيه طفل [3] با قدرت
[1] محقق خراسانى : بنابر احتياط . [2] ميرزاى شيرازى - محمد باقر شيرازى : خالى از تأمل نيست . [3] محمد باقر شيرازى : با قدرت بر شستن ، بيش از يك مرتبه واجب نيست و اما با قدرت بر اجاره يا عاريه و امثال آن ميزان متعارف و عدم مشقت است كه آن هم به حسب بلاد و زمانها مختلف است .
213
نام کتاب : مجمع الرسائل ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الجواهري جلد : 1 صفحه : 213