responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : رسائل ومسائل ( فارسي ) نویسنده : ملا أحمد النراقي    جلد : 1  صفحه : 49


كافى است ومناط مظنّه اذن است واحتياج به علم قطعى نيست وبه مظنّه راضى بودن مالك يا ولى آن مىتوان استعمال نمود .
( 63 ) س 63 : آيا تيمم در خاك اماكن موقوفه مانند مساجد ومقبره هاى موقوفه جايز است يا نه ؟
ج : بلى والله اعلم .
( 64 ) س 64 : آيا ملاقى جلد يا گوشت مشكوك التذكية محكوم به نجاست است شرعاً يا نه وهمچنين اجتناب واجب است يا نه هر چند در يد كفار هم بوده باشد ؟
ج : جلد مشكوك التذكيه اگر از دست مسلمان گرفته شود واو خبر از عدم تذكيه آن ندهد حكم معلوم التذكيه بودن دارد وملاقى آن پاك است وهمچنين آن چه در بازار مسلمين گرفته شود از دست مسلمان يا شخص مجهول المذهب به شرطى كه معلوم الكفر نباشد وهمچنين آن چه در زمين اهل اسلام يا در زمينى كه غالب اهل آن مسلمان باشند وهمچنين آن چه در غير بازار مسلمين از دست مجهول المذهبى گرفته شود وآن شخص بگويد تذكيه شده وآن چه از دست مسلمان گرفته شود وبدانى او از كافر گرفته اگر آن مسلمان در بازار مسلمين باشد يا در ولايتى كه غالب اهل آن مسلمان باشند باز حكم معلوم التذكيه دارد وهمچنين اگر از دست كافرى بگيرى ويقين داشته باشى كه از دست مسلمان گرفته است وهر چه غير از اين باشد وندانى تذكيه شده يا نه اصل در آن عدم تذكيه است ونجس است وملاقى آن نيز نجس است بنا بر اقوى واجتناب از آن لازم است .
( 65 ) س 65 : بفرماييد كه هر گاه عضوى از كسى شق شده باشد وخونى بيرون آمده باشد وبدون آن كه ازاله خون كنند چرب كنند آيا در وقت شستن بايد ازاله چربى وخون هر دو بشود يا نه ؟

49

نام کتاب : رسائل ومسائل ( فارسي ) نویسنده : ملا أحمد النراقي    جلد : 1  صفحه : 49
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست