responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : رسائل ومسائل ( فارسي ) نویسنده : ملا أحمد النراقي    جلد : 1  صفحه : 126


( 177 ) س 100 : در مراجعت از سفر معصيت به خانه نماز بايد قصر بشود يا تمام ، هر گاه در مراجعت قصد معصيت نباشد ؟
ج : بايد نماز را قصر كرد . والله العالم .
( 178 ) س 101 : ترك قنوت واحد أو أكثر بل الكلّ سهواً فى صلاة الآيات هل يضرّ بالصلاة ام لا ؟
ج : القنوتات فى صلاة الآيات مستحبّة بلا خلاف ، فلا يضرّ ترك جميعها عمداً ، فكيف بالسهو .
( 179 ) س 102 : در نماز واجبى كه اعمال مستحبه به جا مىآورند مثل اين كه پس از ركوع : سمع الله لمن حمده [ مىگويند و ] در وقت برخاستن اللهم بحولك وقوتك گفتن ، آيا اين نوع اعمال مستحبّه را در نماز سنتى هم بايد به جا آورد يا نه ؟
ج : بلى مستحب است به جا آوردن آنها در نماز سنتى .
( 180 ) س 103 : جنسى مىخرم از تاجر به وعده ء معينى ويا غير معين ، وآن جنس را استعمال مىكنم ، ودر دادن وجه كوتاهى مىكنم ، وهر چه صاحبش مىگويد يا قيمت را بده ويا جنس را ردّ كن هيچ كدام را نمىكنم ، وبعد از مدتى يا جنس را رد مىكنم ويا وجه را مىدهم ، آيا در اين مدتى كه بايع ومشترى با هم گفتگو دارند نمازى كه شده است صورت شرع دارد يا نه ، لكن در وقت خريدن جنس قيمت را قطع كرده اند ، اما صيغه جارى نشد ، رأى شما در صحّت نماز چيست ؟
ج : همين كه قيمت را قطع كردند وجنس را تسليم مشترى نمود جنس مال مشترى مىشود ولازم مىشود بنا بر اقوى ، پس استعمال كردن مشترى آن جنس را ونماز در آن كردن جايز است ونماز صحيح است ، بلى به جهت تعويق

126

نام کتاب : رسائل ومسائل ( فارسي ) نویسنده : ملا أحمد النراقي    جلد : 1  صفحه : 126
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست