responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل مراجع ( فارسي ) نویسنده : سيد محمد حسن بني هاشمي خميني    جلد : 1  صفحه : 499


گلپايگانى ، صافى : مسأله احتياط واجب آن است كه در خانهء كعبه و بر بام آن نماز واجب را نخوانند ولى در حال ناچارى اشكال ندارد .
سيستانى : در حال اختيار نماز واجب را نخوانند . .
اراكى ، فاضل : مانع ندارد .
خوئى ، تبريزى : مسأله احتياط واجب آن است كه بر بام خانهء كعبه در حال اختيار نماز واجب نخوانند ولى در حال ناچارى اشكال ندارد و ظاهر اين است كه نماز در خانهء كعبه در حال اختيار نيز جايز است .
زنجانى : مسأله احتياط مستحب آن است كه بر بام خانهء كعبه در حال اختيار نماز واجب يا مستحب نخوانند ولى در حال ناچارى بىاشكال مانعى ندارد و خواندن نماز واجب در خانهء كعبه در حال اختيار مكروه ، و احتياط استحبابى در ترك آن است .
مكارم : مسأله احتياط واجب آن است كه نماز واجب را در خانهء كعبه نخوانند ولى نماز مستحبّ اشكال ندارد بلكه مستحبّ است در داخل خانهء كعبه در مقابل هر زاويه‌اى دو ركعت نماز بخوانند ولى نماز بر پشت بام كعبه خواه واجب يا مستحبّ اشكال دارد .
< صفحة فارغة > [ مسأله 892 خواندن نماز مستحب در خانهء كعبه ] < / صفحة فارغة > مسأله 892 خواندن نماز مستحب در خانهء كعبه و بر بام آن ( 1 ) اشكال ندارد ، بلكه مستحب است در داخل خانه مقابل هر ركنى دو ركعت نماز بخوانند . اين مسأله ، در رسالهء آيت الله بهجت نيست ( 1 ) [ عبارت " و بر بام آن " در رساله آيت الله زنجانى نيست ] مكارم : رجوع كنيد به ذيل مسأله 891 .
جاهايى كه نماز خواندن در آنها مستحب است < صفحة فارغة > [ مسأله 893 نماز را در مسجد بخوانند ] < / صفحة فارغة > مسأله 893 در شرع مقدس اسلام بسيار سفارش شده است ، كه نماز را در مسجد بخوانند و بهتر از همهء مسجدها مسجد الحرام است و بعد از آن مسجد پيغمبر صلى الله عليه و آله و سلم و بعد مسجد كوفه ( 1 ) و بعد از آن مسجد بيت المقدس و بعد از مسجد بيت المقدس ، مسجد جامع هر شهر و بعد از آن مسجد محله و بعد از مسجد محله ، مسجد بازار است . ( 1 ) اراكى : و مسجد بيت المقدس و بعد از آن مسجد جامع هر شهر و بعد از آن مسجد محله و بعد از مسجد محله ، مسجد بازار است .
بهجت : مسأله نماز در مسجد ، از نماز در غير مسجد افضل است ؛ و بهتر از همه مسجد الحرام است و بعد مسجد النبى صلى الله عليه و آله و سلم و بعد مسجد كوفه و بعد مسجد سهله و مسجد خيف و مسجد غدير و مسجد بيت المقدس و مسجد براثا و مسجد قُبا و مسجد جامع هر شهر و بعد مسجد قبيله و بعد مسجد بازار ؛ و از جمله مواضع مستحب و با فضيلت ، مشاهد مشرفهء انبياء و اوصياء آنان و ائمه عليهم السلام است .
< صفحة فارغة > [ مسأله 894 براى زنها نماز خواندن در خانه ] < / صفحة فارغة > مسأله 894 براى زنها نماز خواندن در خانه ، بلكه در صندوق خانه و اطاق عقب

499

نام کتاب : توضيح المسائل مراجع ( فارسي ) نویسنده : سيد محمد حسن بني هاشمي خميني    جلد : 1  صفحه : 499
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست