responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل مراجع ( فارسي ) نویسنده : سيد محمد حسن بني هاشمي خميني    جلد : 1  صفحه : 500


بهتر است ( 1 ) ، ولى اگر بتوانند كاملًا خود را از نامحرم حفظ كنند بهتر است در مسجد نماز بخوانند . اين مسأله ، در رسالهء آيت الله بهجت نيست ( 1 ) اراكى ، خوئى ، تبريزى ، گلپايگانى ، صافى ، زنجانى : بقيه مسأله ذكر نشده .
مكارم : مسأله براى زنها در صورتى كه خود را از نامحرم به خوبى حفظ كنند بهتر است نماز را در مسجد بخوانند و اگر راهى براى ياد گرفتن احكام و مسائل اسلامى جز از طريق رفتن به مسجد وجود ندارد واجب است به مسجد بروند .
فاضل : مسأله براى زنها ، بهتر آن است كه نماز را در خانه و اتاق اختصاصى خود بخوانند ، ولى اگر نماز در مسجد به هر جهتى غير از مسجد بودن فضيلت بر نماز در خانه را داشته باشد مثل اين كه در مسجد جماعت است يا حضور قلب بيشترى وجود دارد بهتر است زنان براى درك اين فضيلت با حجاب كامل به مسجد بروند و اگر راهى براى ياد گرفتن احكام و مسائل اسلامى جز از طريق رفتن به مسجد وجود ندارد واجب است به مسجد بروند .
سيستانى : مسأله براى زنان بهتر آن است كه نماز خود را در جايى بخوانند كه از ديگر جاها در محفوظ بودن از نامحرم مناسبتر باشد ، خواه اينجا خانه باشد يا مسجد يا جاى ديگر .
< صفحة فارغة > [ مسأله 895 نماز در حرم امامان عليهم السلام مستحب بلكه بهتر از مسجد است ] < / صفحة فارغة > مسأله 895 نماز در حرم امامان عليهم السلام مستحب ، بلكه بهتر از مسجد است و ( 1 ) نماز در حرم مطهر حضرت امير المؤمنين عليه السلام برابر دويست هزار نماز است . اين مسأله ، در رسالهء آيت الله بهجت نيست ( 1 ) خوئى ، تبريزى ، سيستانى : و مرويست كه . . مكارم : بلكه در حديث آمده . .
< صفحة فارغة > [ مسأله 896 زياد رفتن به مسجد و رفتن در مسجدى كه نمازگزار ندارد مستحب است ] < / صفحة فارغة > مسأله 896 زياد رفتن به مسجد و رفتن در مسجدى كه نمازگزار ندارد مستحب است و همسايهء مسجد اگر عذرى نداشته باشد ، مكروه است در غير مسجد نماز بخواند . اين مسأله ، در رسالهء آيت الله بهجت نيست مكارم : مسأله رفتن به مسجدى كه نمازگزار ندارد مستحبّ است . و همسايگان مسجد تا عذرى نداشته باشند نماز در مسجد را ترك نكنند .
< صفحة فارغة > [ مسأله 897 مستحب است انسان با كسى كه در مسجد حاضر نمىشود غذا نخورد ] < / صفحة فارغة > مسأله 897 مستحب است انسان با كسى كه در مسجد حاضر نمىشود غذا نخورد ( 1 ) و در كارها با او مشورت نكند و همسايه او نشود و از او زن نگيرد و به او زن ندهد . اين مسأله ، در رسالهء آيت الله بهجت نيست ( 1 ) فاضل : مستحب است انسان با كسى كه از روى بىاعتنايى به مسجد مسلمانها حاضر نمىشود رابطهء دوستى برقرار نكند ، با او غذا نخورد . .
مكارم : مسأله شايسته است انسان با كسانى كه از روى بى اعتنايى به مسجد مسلمانها حاضر نمىشوند ، رابطهء دوستى برقرار نكند ، با آنها غذا نخورد و در كارها با آنها مشورت ننمايد و از آنها زن نگيرد و به آنها زن ندهد .

500

نام کتاب : توضيح المسائل مراجع ( فارسي ) نویسنده : سيد محمد حسن بني هاشمي خميني    جلد : 1  صفحه : 500
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست