از فرمايش آن حضرت آمده است كه : « همانا زمين از حجّت خدا خالى نمىماند ولى خداوند بزودى بندگانش را بخاطر ستمگريهايشان و جورشان و زياده روى آنان نسبت به خودشان از ديدن او نابينا مىسازد » . سپس براى آنان يوسف عليه السّلام را مثال زد ، همانا امام زمان عليه السّلام عينا و شخصا وجود دارد ، جز اينكه او در اين چنين زمان مىبيند ولى ديده نمىشود ، چنان كه امير المؤمنين عليه السّلام فرمود ، تا روز و وعدهء معيّن شده و آواز دادن منادى از آسمان . خدايا شكر و سپاس تو را براى نعمتت كه به شمار نيايد و بر لطفهاى تو كه پاداش آن قابل جبران نيست و تو را به رحمتت سوگند مىدهيم و از تو مىخواهيم كه ما را بر آنچه از هدايت بر ما ارزانى داشتى پابرجا بدارى . 4 - عبد الله بن ضمرة از كعب الأحبار نقل كرده كه او گفت : « چون روز قيامت فرا رسد بندگان به صورت چهار دسته محشور مىشوند : دسته اى سواره ، دسته اى بر گامهاى خويش قدم برمىدارند ، دسته اى به زمين خورده و به زانو درآمده ، و دسته اى به روى درافتاده و كر و لال و كورند ، آنان چيزى نمىفهمند و سخن نمىگويند و به آنان