responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الغدير ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الأميني    جلد : 1  صفحه : 119


30 - ابو يحى - سلمة بن كهيل حضرمى كوفي متوفاى در سال 121 - احمد و عجلى بشرح مندرج در صفحهء 136 « خلاصة التهذيب » و صفحه 154 « التقريب » نامبرده را توثيق نموده‌اند . طريق منسوب باو در صفحات 54 و 57 و 66 و 72 . . ، گذشت .
31 - ابو صادق سليم بن قيس هلالى متوفاى سال 90 هجرى - نامبرده از جمله كسانى است كه باو و بنگارشاتش . در نزد فريقين ( سنى و شيعى ) استدلال ميشود . چنانكه خواهد آمد ، نامبرده در مواضع متعدد از كتابش حديث غدير را روايت نموده . كتاب او هم اكنون موجود و در دسترس است .
32 - ابو محمّد سليمان بن مهران اعمش ، ذهبى و غيره او را توثيق نموده‌اند و از فرط راستى و درستى او را مصحف ميناميدند . ذهبى در جلد 1 « تذكره » صفحهء 138 شرح حال او را ثبت كرده وفات او بسال - 147 ر 148 واقع شده و ولادت او در سال 61 بوده - طريق منسوب باو در صفحات 64 و 71 و 92 گذشت و در حديث ( مناشده ) و در آيهء تبليغ نيز خواهد آمد .
33 - سهم بن حصين اسدى روايت او در صفحه 83 ذكر شد .
34 - شهر بن جوشب . شرح حال و طرق منسوب باو در آيهء اكمال دين و در حديث تهنيت و در حديث موضوع روزهء غدير خواهد آمد .
* ( حرف - ض - ) * 35 - ضحّاك بن مزاحم هلالى - ابو القاسم : متوفاى 105 هجرى - احمد و ابن معين و ابو زرعه او را توثيق نموده‌اند : طريق او كه از ابن عباس روايت كرده در صفحه 97 گذشت و حافظ حموينى در « فرايد السمطين » در باب دهم نقل از ابو القاسم احمد طبرانى از حسين نيّرى از يوسف بن محمّد بن سابق از ابى ملك حسن از جوهر از ضحاك ( مذكور ) از عبد اللَّه بن عباس روايت كرده كه : رسول خدا صلَّى اللَّه عليه و آله در روز غدير خم ( ضمن دعاى دربارهء على عليه السّلام ) گفت : بار خدايا . او را يارى فرما و بسبب او ( مسلمين را ) يارى كن - و او را مورد رحم و عطوفت خود

119

نام کتاب : الغدير ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الأميني    جلد : 1  صفحه : 119
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست