responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الغدير ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الأميني    جلد : 1  صفحه : 107


93 - عمرو بن شراحيل - خوارزمى در مقتلش نامبرده را از جملهء راويان حيث غدير از صحابه بشمار آورده است .
94 - عمرو بن عاص - يكى از شعراى غدير است و شعر او ضمن ذكر شعراى قرن اول اسلامى ذكر شده است و قريبا خواهيد يافت استدلال و احتجاج ( برد ) را بر او بحديث غدير و اعتراف او بآن ، اين داستان را ابن قتيبه در « الامامة و السياسه » ص 93 با ذكر سند ثبت نموده ، و خواهد آمد نامهء كه او در مورد حديث غدير بمعاويه نوشت و خوارزمى آن را باسناد خود در « المناقب » ص 126 با ذكر سند ثبت نموده است .
95 - عمرو بن مرّة الجهنى ابو طلحه ( يا - ابو مريم ) احمد بن حنبل و طبرانى ( در المعجم الكبير ) باسنادشان از نامبرده روايت نموده‌اند باينكه : رسول خدا صلَّى اللَّه عليه و آله در غدير خمّ فرمود : هر كس من مولاى اويم . پس على عليه السّلام مولاى او است .
بار خدايا دوست بدار آنكه را كه او را دوست دارد و دشمن دار آنكه را كه او را دشمن دارد و يارى و دستگيرى كن آنكه را كه او را يارى و دستگيرى نمايد . - و صاحب « كنز العمال » در جلد 6 ص 154 اين حديث را از طبرانى نقل كرده . و همچنين شيخ ابراهيم و صابى شافعى در « الاكتفاء » و محمّد صدر العالم در « معارج العلى » و نيز بدخشانى در « مفتاح النجا » و « نزل الابرار » آنرا از احمد و از « المعجم » طبرانى نقل نموده است .
* ( حرف - ف - ) * 96 - فاطمهء صديقه ( سلام اللَّه عليها ) دختر پيغمبر بزرگ صلَّى اللَّه عليه و آله - ابن عقده در « حديث الولايه » و منصور رازى - در « كتاب الغدير » واقعهء غدير خم را از آن مخدّرهء معصومه روايت نموده‌اند و احتجاج آن مخدّره بحديث غدير خم بطريق جزرى شافعى از استادش « حافظ مقدسى » خواهد آمد ، و شهاب الدين همدانى در « مودة - القربى » از آن مخدّره روايت نموده كه : رسول خدا صلَّى اللَّه عليه و آله فرمود : هر كس من

107

نام کتاب : الغدير ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الأميني    جلد : 1  صفحه : 107
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست