responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الاحتجاج ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الطبرسي    جلد : 1  صفحه : 245


غنى اكبر منصرف نگرديد الا بعد از توبه و انابت و طلب مغفرت و رجعت .
اى معشر مردمان بنوعى كه حضرت مهيمن كارساز شما را باداى زكاة و روزه و نماز امر نمود كه بهمان نهج قيام و اقدام امر مهيمن علام نمائيد اگر بوسيله طول مدت تقصير در افعال نماز نمائيد يا ركنى از اركان نماز يا باقى مفروضات را فراموش كنيد اين على ولى ايزد تعالى مبين آنست از او استفهام و استعلام نمائيد .
زيرا كه اين على عليه السّلام آن امام است كه الله تعالى او را بواسطهء شما بولايت و امامت تا روز قيامت هنگام ثواب و جزا مقرر و معين گردانيد .
على عليه السّلام از من و من از على عليه السّلام و اولاد امجاد اويم و از روى حق و يقين آن حضرت شما را بحقيقت آنچه ازو سؤال نمائيد عالم و خبير و دانا و بصير گرداند و حليت و حرمت چيزى را كه شما را اطلاع كما ينبغى و يليق بر آن نباشد بجهة شما از روى صدق و تحقيق بيان نمايد ليكن حرام و حلال زياده از آنست كه كسى بغير ايزد تعالى احصاى آن تواند يا تعريف آن تواند فرمود و خود را بحلال مامور و بحرام منتهى عنه دانيد .
من از رب غفور مامورم بر آنكه از شما بواسطهء امير المؤمنين على ولى تبارك و تعالى اخذ بيعت و مصافحت در باب ولايت و امامت آن حضرت نمايم و بجهت باقى ائمه نيز از شما عهد و پيمان بستانم .
بدانيد كه جميع ائمة الهدى از من و از علىاند و بدانيد كه اين جماعتاند كه تا قيام قيامت امامت و ولايت آنها مستقر و ثابت است و مهدى از اين طايفه در آخر زمان خليفه ايزد منان است كه حكم و عدل نمايد و نهى از جور و ستم فرمايد .
اى معشر مردمان من شما را به جميع حلال دلالت كردم و از همه محرمات نهى نمودم و هرگز از قول خود برنگشتم و تبديل آن بامرى غير آن ننمودم بايد كه شما در همه احيان و احوال متذكر اقوال و افعال من باشيد و محافظت آن و وصيت بدان نمائيد و تغيير و تبديل در قول من بحكم رب جليل نيست .

245

نام کتاب : الاحتجاج ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الطبرسي    جلد : 1  صفحه : 245
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست