responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الاحتجاج ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الطبرسي    جلد : 1  صفحه : 241


بجلباب مكر و ريب نگردانيد چه مثل اين مؤمن صميم ايمن از عذاب اليم و دركات جحيم است و بلكه مثال اين مؤمنان هاديان و مهتديان به ايزد مناناند .
آنگاه فرمود كه اى گروه مردمان اولياى اينان و أحبّه اين اعيان جمعى باشند كه داخل روضات جنان با كمال امن و مسرت فراوان گردند و ملايكه هر محل بعد از استقبال و تسليم بخدمت ائمه عليهم السّلام الملك المتعال اظهار رضا و خوشنودى حضرت لا يزال از آن برگزيدگان واهب متعال نمايند و ملايك كرام آن طايفه نيكو سرانجام را بنويد اين مژده بمباركبادى خلود جنان مبتهج و شادمان گردانند .
و نيز اولياى رب العزيز جمعى باشند كه حضرت ملك وهاب در حق ايشان فرمايد كه * ( « يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ . . . ) * * ( بِغَيْرِ حِسابٍ » ) * يعنى بغير حساب و كتاب آن طايفه داخل جنت گردند .
و نيز اولياى خداى تبارك و تعالى جمعى باشند كه در حالت ظهور و جفا و شدت و رخا از حضرت ايزد تعالى و از بيم عذاب او خايف و هراسان و از ياد شدت عقاب او نالان و گريان باشند .
اين طايفه را در آخرت مغفرت و اجر بسيار در نزد واهب غفار است و اعداى ايشان داخل سعير نيران و دوزخ تابان گردند و پيوسته شهيق و زفير جهنم كه عبارت از شعلات نيران و شراره لهيب آنست باعداى اولياى حق واصل و متلاصق است .
و چون جمعى از اعداى اولياء ايزد اكبر داخل درك السقر گردند طايفه‌اى از آن ملاعين كه پيشتر از ايشان داخل آن مكان خوارى و محل ذلت و خاكسارى گشته باشد بلاحقين لعنت و نفرين كنند و گويند كه شما نيز از جمله ظالمان آل محمد و خائنان دين حضرت رسول امجد بوديد كه لعنت خداى بر شما باد .
و نيز دشمنان ائمه و اعادى اولياى واهب العطيه جمعى باشند كه هر گاه فوجى از آن قوم گمراه داخل دوزخ بىاشتباه گردند از روى حزن با ناله و آه بخزانه آرامگاه خود التماس تخفيف عذاب و از كثرت عطش و حرارت استدعاى جرعه آب نمايند .

241

نام کتاب : الاحتجاج ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الطبرسي    جلد : 1  صفحه : 241
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست