responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الاحتجاج ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الطبرسي    جلد : 1  صفحه : 236


انتقال و انقلاب و مراجعت و استصحاب شما بكفر اصلى و بحالت اولى اصلا هيچ نوع ضرر و نقصانى به حضرت رحيم الرحمن عايد و عيان نگردد بلكه اثر ضرر و نقصان وافر بجماعت شما رسد .
پس بولايت على عليه السّلام و امامت او راضى و شاكر و مطمئن خاطر باشيد كه جزاى شاكران بحضرت مهيمن سبحان است ليكن شاكر و صابر مثل على عليه السّلام و اولاد عظام ايشان نيست و هميشه آن اعيان باين دو صفت منعوت و موصوف خواهند بود و بوثيقه * ( إِنَّ الله مَعَ الصَّابِرِينَ ) * حضرت رحيم الرحمن پيوسته با ايشانست .
اى معشر مردمان بوسيله اسلام و ايمان خود منت به سبحان نگذاريد زيرا كه قادر منان مستغنى است از عبادت و طاعت بندگان و امتنان شما موجب سخط شما و وسيله دخول نيران است .
اى معشر مردمان بعد از من بغير على عليه السّلام و اولاد او از جهت خود امامان پيدا مكنيد و آن جماعت بىشايبه شك و گمان همگى و تمامى شما را با خود داخل نيران خواهند گردانيد و در روز جزا شما و ايشان را هيچ كس نصرت و يارى ندهد و هيچ احدى از آنها از دوزخ تابان نرهد .
چنانچه در قرآن لازم الاذعان واقع و عيان است كه آيه « * ( يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ ) * * ( وَهُمْ لا يُنْصَرُونَ » ) * امثال اين آيه در * ( « يَوْمَ لا يَنْفَعُ مالٌ وَلا بَنُونَ » ) * در روز جزاى اعمال از افعال خود شرمسار و بعذاب و نكال گرفتارند .
اى معشر مردمان من و حضرت واحد ذو المنن از امثال اين طايفه بيحياى جو فروش گندم نماى برى و بيزاريم و نظر احسان و مرحمت بآن اشرار نياوريم و جزاى آن فجار بمضمون « * ( إِنَّ كِتابَ الفُجَّارِ لَفِي سِجِّينٍ » ) * مكان سجين بلكه اسفل السافلين است و منكران ولايت و امامت على و اولاد او عليهم السّلام متكبريناند و مقر و موطن آن متمردين بوثيقه « ان * ( جَهَنَّمَ مَثْوىً لِلْمُتَكَبِّرِينَ ) * » دوزخ پر شرار و شين و بذريعه كريمه « * ( فَلَبِئْسَ مَثْوَى الْمُتَكَبِّرِينَ ) * » جاى متكبران لئام و منكران ولايت و امامت ائمه عليهم السّلام اندر دوزخ مسكن

236

نام کتاب : الاحتجاج ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الطبرسي    جلد : 1  صفحه : 236
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست