responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مصادقة الإخوان ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الصدوق    جلد : 1  صفحه : 8


دو يا سه نسخه قرار گرفته است مانند هلال و قلاب [ ( ) ] كه حكايت مىكند از اينكه اين جمله فقط در دو نسخه " آ " و " ب " است و هلال و گيومه " ( ) " كه حكايت مىكند از اينكه جمله فقط در دو نسخه " آ " و " ج " بوده است و هلالين و ستاره * ( ) * كه مىرساند اينكه اين جمله در دو نسخه " آ " و " د " است و هلالين و قلاب و گيومه " [ ( ) ] " كه مىنماياند اينكه جمله فقط در نسخه " د " نيست وهكذا .
امتيازات نسخ : 1 - نسخه " الف " و آن كهن ترين و درست ترين نسخه است كه چند سال قبل از دوست فاضل ما آقاى ميرزا مجد الدين نصيرى خريدارى شده و اين نسخه همان است كه محدث شهير مرحوم حاج ميرزا حسين نورى هنگام تأليف كتاب مستدرك الوسايل خود در دست داشته و حتى اغلاط آن نيز در پاره اى جاها عينا به كتاب مزبور نقل شده است .
2 - نسخه " ب " و آن نسخه اى است كه عالم متتبع جليل جناب آقاى ميرزا فضل الله شيخ الاسلام زنجان دامت بركات وجوده با كمال سخاوت مدتها به اختيار پدر بزرگوارم گذاردند و اين نسخه اى نو نويس است به قطع خشتى و كاغذ آبى و با ديگر نسخه ها اختلاف بسيار دارد . گر چه اغلاط اين نسخه بسيار بوده ولى با اين وصف بيش از ساير نسخه ها به تصحيح كتاب كمك كرده است .
3 - نسخه " ج " كه يقينا يا از روى نسخه منقول عنه نسخه " آ " نوشته شده و يا از روى نسخه اى كتابت شده است كه آن نسخه نيز از روى منقول عنه " آ " نويسانيده شده بوده است ، زيرا اين نسخه با نسخه الف به ندرت اختلاف دارد .
4 - نسخه " د " متعلق بآية الله حضرت آقاى ميرزا محمد طهرانى ساكن سامراء كه با خود در سفر خراسان همراه آورده بودند وهنگامى كه كتاب حاضر زير چاپ بود بدست آمد و تا ممكن بود از مقابله با آن نيز استفاده شد .
تهران بيست و دوم محرم الحرام سال هزار و سيصد و شصت و شش هجرى قمرى مطابق بيست و ششم آذر ماه يك هزار و سيصد و بيست و پنج شمسى . سيد محمد آقا . مشكوة ليسانسيه رشته منقول و دانشجوى دانشگاه تهران

8

نام کتاب : مصادقة الإخوان ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الصدوق    جلد : 1  صفحه : 8
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست