responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : كمال الدين وتمام النعمة ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الصدوق    جلد : 1  صفحه : 95


* ( يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ ) * مقصود از ايمان بغيب ايمان بحضرت قائم است و غيبت او . . . داود بن كثير رقى از امام ششم در تفسير قول خداى عز و جل * ( هُدىً لِلْمُتَّقِينَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ ) * روايت كرده كه فرمود كسى است كه اقرار كند ، قيام قائم عليه السّلام حق است . . يحيى بن ابى القاسم گويد از امام صادق جعفر بن محمد ( ع ) پرسيدم از قول خداى عز و جل * ( الم ذلِكَ الْكِتابُ لا رَيْبَ فِيه هُدىً لِلْمُتَّقِينَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ ) * فرمود متقين شيعه على عليه السّلام هستند و غيب همان امام غائب است و گواهش قول خداى عز و جل است ( در سوره يونس آيه 20 ) ميگويند چرا نازل نميشود بر او نشانه اى از پروردگارش بگو همانا غيب از آن خداست در انتظار باشيد منهم با شما از منتظرانم خدا خبر داده كه نشانه همان عيب هم همان حجت است و تصديق آن گفته خداى عز و جل است ( در سوره مؤمنون آيه 50 و گردانيديم فرزند مريم و مادرش را نشانه يعنى حجت . . على بن رئاب از امام ششم روايت كرده كه گفت در تفسير قول خداى عز و جل ( در سوره انعام آيه 158 روزى كه بيايد بعضى از آيات پروردگارت سود نميدهد كسى را ايمانش در صورتى كه پيش از آن ايمان نداشته فرمود آيات ائمه هستند آيت منتظره حضرت قائم عليه السلام است در روز ظهورش سود نميبخشد ايمان كسى كه پيش از قيام او با شمشير ايمان نداشته و اگر چه ايمان بپدران گذشته او داشته باشد و بتحقيق كه ناميده خداى عز و جل يوسف ( ع ) را غيب در آنجا كه داستانش را براى پيغمبرش نقل كرده و فرموده است عز و جل ( در سوره يوسف آيه 102 اين از خبرهاى

95

نام کتاب : كمال الدين وتمام النعمة ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الصدوق    جلد : 1  صفحه : 95
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست