responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : عيون أخبار الرضا ( ع ) ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الصدوق    جلد : 1  صفحه : 243


شما و برادران شما را در اطراف زمين مشاهده كنند و نور شما در آسمانها نسبت بايشان نيكوتر از نور اين ستارگان است و ايشان گفته شما را گويند چه قدر نيكو است نورهاى اين مؤمنان . باين اسناد از حضرت رضا ( ع ) از پدر بزرگوارش موسى ابن جعفر ( ع ) مروى است كه مردى خدمت حضرت ( ع ) آمده عرض كرد كه از دنيا ملول شده‌ام آرزو دارم مرگ را آن جناب ( ع ) فرمود حيات و زندگانى را آرزو كن تا اطاعت و عبادت پروردگار كنى نه اينكه معصيت و نافرمانى كنى .
همانا اگر زندگانى كنى و اطاعت كنى بهتر است از براى تو اينكه بميرى و نه معصيت كنى و نه اطاعت . باين اسناد از حضرت رضا ( ع ) از پدر بزرگوارش موسى بن جعفر ( ع ) مروى است كه فرمود حضرت صادق ( ع ) فرمود مسافت ميان مردى و بهشت زياده از زير زمين تا عرش برين است بجهت زيادتى گناه وى .
پس اگر از اين گناهان پشيمان شود و از خوف خدا گريه كند اين مسافت نزديكتر شود از پلك چشم تا سياهى و سفيدى چشم او . باين اسناد از حضرت رضا ( ع ) از پدر بزرگوارش موسى بن جعفر ( ع ) مروى است كه بحضرت صادق ( ع ) عرض كردند خبر بده ما را از طاعون فرمود طاعون از براى گروهى عذاب و غضب خدا است و از براى ديگران رحمت خدا است عرض كردند رحمت چگونه عذاب مىشود .
فرمود آيا نميدانى كه آتش جهنم عذاب است بر كفار و بر موكلان جهنم كه با كفار در جهنم هستند و ايشان را عذاب و عقوبت ميكنند رحمت است . باين اسناد از حضرت رضا ( ع ) از پدر بزرگوارش موسى بن جعفر ( ع ) مروى است كه فرمود حضرت صادق ( ع ) فرمود چه بسيار كسانى كه به لهو و لعب مشغول باشند و خنده آنها زياد باشد در روز قيامت گريهء آنها زياد باشد و بر گناهان زياد گريه كنند و چه بسيار كسانى كه خوف و خشيت آنها زياده باشد و بر گناهان زياد گريه كنند در روز قيامت سرور و خندهء آنها زياد باشد . باين اسناد از حضرت رضا ( ع ) از پدر بزرگوارش موسى بن جعفر ( ع ) مروى است كه فرمود حضرت صادق ( ع ) جعفر بن محمد احوال بعضى كسان كه در مجلس حاضر ميشدند پرسيد عرض كردند عليل و بيمار است آن جناب او را عيادت نموده و در بالين او بنزديك سرش او را مريض يافت باو فرمود ظن خود را بخدا نيكو گردان عرض كرد اما ظن و گمان من بخدا نيكو است و از اين جهت هيچ باكى از مردن ندارم و ليكن غم من از براى دختران خود است و مرا ناخوش نكرده است مگر از بسكه مرا هم و غم فراگرفته بود از براى اين دختر حضرت صادق ( ع ) فرمود آن كسى را كه اميدوارى باو كه حسنات ترا دو برابر كند و

243

نام کتاب : عيون أخبار الرضا ( ع ) ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الصدوق    جلد : 1  صفحه : 243
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست