responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تحف العقول عن آل الرسول ( ص ) ( فارسي ) نویسنده : ابن شعبة الحراني    جلد : 1  صفحه : 474


از عذاب من در امانيد ؟ يا در برابر كيفرم ايستادگى كرده و تاب آوريد ؟ سوگند بذاتم آنچنان شما را هلاك سازم كه عبرت آيندگان گرديد .
33 - سپس اى پسر مريم ، اى زادهء بكر بتول ، تو را سفارش مىكنم به آقا و سرور پيامبران ، و دوستم احمد ؛ همو كه صاحب اشتر سرخ مو ، و چهره اى تابان ، و نور درخشان است ، [ به پيامبرى كه ] پاك دل ، سخت پيكار ، و باحياى گرامى است ، زيرا او رحمتى براى جهانيان ، و سرور فرزندان آدم است ، در آن روز كه مرا ديدار كند [1] نزد من از همهء پيشتازان محترمتر ، و از تمام مسلمانان به من نزديكتر است ، او فردى عرب و درس ناخوانده باشد و با آئينى بحقّ خداى را عبادت مىكند ، و در راه من شكيبا و صابر است و بجهت دفاع از دين من با مشركين جهاد مىكند ، [ اى پسر مريم تو را سفارش مىكنم ] كه او را به بنى اسرائيل معرّفى كنى و دستور دهى كه او را تأييد كرده و بدو ايمان آورند ، و اينكه پيرويش نموده و ياريش كنند .
[ عيسى ] گفت : خدايا ، او كيست كه بايد تا آن حدّ راضى و خشنودش سازم ؟
فرمود : او محمّد فرستادهء خدا به تمام مردم است ، و مقامش از تمام ايشان بمن نزديكتر ، و شفاعتش حاضرتر است ، خوشا بحال آن پيامبر و خوشا بحال امّتش ، كه ايشان بر راه و روش او مرا ملاقات كنند ، اهل زمين سپاسش گويند و آسمانيان براى او دعا كنند ، او امين و مبارك و پاكيزه است ، و نزد من بهترين آيندگان است ، در آخر الزّمان اين گونه خواهد بود كه چون ظهور كند آسمان بارانش را فرو ريزد و زمين تا آنجا خرّم و شكوفا گردد كه همگان بركت را ببينند ، بارى او بر هر چه دست نهد همان را بر ايشان بركت بخشيم ، او پر همسر و كم فرزند است .
34 - اى عيسى ، تو را بر هر آنچه كه موجب تقرّب به من بود راهنمايى كرده و از هر آنچه كه موجب دورى از من بود بازداشتم ، پس چيزى را بخواه كه براى تو بهتر است .
35 - اى عيسى ، سراى دنيا شيرين است ، و جز اين نيست كه من تو را در آن بكار گماشتم ، پس از هر چيز آن كه تو را بر حذر داشتم دورى گزين ، و از هر چيز ؛



[1] يعنى : سيادت و آقائى او در آن روز آشكار شود ، و يا متعلَّق به كلام بعدش مىباشد .

474

نام کتاب : تحف العقول عن آل الرسول ( ص ) ( فارسي ) نویسنده : ابن شعبة الحراني    جلد : 1  صفحه : 474
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست