responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تحف العقول عن آل الرسول ( ص ) ( فارسي ) نویسنده : ابن شعبة الحراني    جلد : 1  صفحه : 472


مهيّا ساخته‌ام بيافتد از شوق بدان دلت آب شود و جان از قالب تهى كنى ، كه هيچ سرائى همچون دار آخرت نيست ، كه در آن پاكان همسايهء يك ديگر و در جوار هم بوده ، و فرشتگان مقرّب بر ايشان وارد شوند ، بارى آنان از ترس و هراس روز قيامت در امانند ، و آخرت سرائى است كه نه نعمتش دگرگون شود و نه از اهلش زوال پذيرد .
17 - اى پسر مريم با رقابتكنندگان در آخرت حريصانه رقابت كن ، كه آن آرزوى افراد راسخ و استوار باشد ، و خوش منظره است . اى پسر مريم خوشا بحالت ، اگر از شمار تلاشگران گشته و همراه نياكانت آدم و ابراهيم در بهشتها و نعمتهائى داخل شوى ، كه ديگر نه چيزى را با آن مبادله كنى ، و نه غير آن مكان را بخواهى ، و من اين چنين با پرهيزگاران رفتار خواهم كرد .
18 - اى عيسى ، همراه با گريزندگان از آتشى پر شراره و با غلّ و زنجير و شكنجه ، كه تا ابد نه نشاطى بدان درآيد و نه حزن و اندوهى از آن رخت بندد ، بسوى من بگريز ، آن آتشى كه عارى از هر نور و روشنائى است ، هر كس از آن نجات يابد رستگار و كامياب است . دوزخ سراى زورگويان و مستكبران ستمگر ، و هر فرد خشن و سختدلى است .
19 - اى عيسى ، آن بد سرائى است براى كسى كه بدان تكيه كند ، و چه بد خانه اى است سراى ستمكاران ! من تو را از خودت برحذر مىدارم ، پس به [ كمك ] من بر عيوبت آگاه و مطَّلع شو .
20 - اى عيسى ، هر كجا كه هستى مرا در نظر گير ، و بر من گواهى ده : كه من تو را آفريدم و تو بندهء منى ؛ من تو را ساختم و بزمين فرو آوردم .
21 - اى عيسى ، نفس خود را از شهوات هلاكت بار دور دار ، و نيز دست از هر خوشى كه از من دورت مىسازد بردار ، و بدان كه تو در نزد من رسول امينى ، پس مراقب من باش !
22 - اى عيسى ، من تو را با كلام خود آفريدم ، و مريم به دستور من تو را بدنيا آورد ، پس ؛ از فرشتگانم روح خود جبريل امين را بسويش فرستادم تا تو زنده بر روى زمين راه روى ، و تمام آنها در علم گذشته‌ام بود .
23 - اى عيسى ، اگر مشمول خشم من گردى ، خشنودى ديگران سودت نبخشد ، و چنانچه از تو راضى باشم ، خشم ديگران هيچ زيانت نرساند .
24 - اى عيسى ، هم در دل مرا ذكر گوى ، و هم در جمع و جماعت مرا ياد كن ،

472

نام کتاب : تحف العقول عن آل الرسول ( ص ) ( فارسي ) نویسنده : ابن شعبة الحراني    جلد : 1  صفحه : 472
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست