responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الخصال ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الصدوق    جلد : 1  صفحه : 61


< فهرس الموضوعات > پيامبر به حسن و حسين هر يك دو منش بخشيد < / فهرس الموضوعات > ترجمهء ( 213 ) پيامبر به حسن و حسين هر يك دو منش بخشيد - هنگامى كه پيامبر در بيمارى مرگ بود فاطمه و حسن و حسين در خدمتش بودند فاطمه به پيامبر گفت : اينان فرزندان تواند چيزى به ميراث به ايشان ده . پيامبر گفت : مهابت و سيادت خويش را به حسن دادم و دلاورى و بخشايشگرى خود را به حسين و نيز زينب دخت ابى رافع از مادر خويش نقل كرده و گفته : كه فاطمه گفت : اى فرستادهء خدا اينان فرزندان تواند به ايشان بخششى نما . رسول گفت : مهابت و سيادت خود را به حسن دادم و سخاوت و شجاعت خويش را به حسين . باز گفته‌اند كه پيامبر گفته : مهابت و بردبارى خويش را به حسن دادم و جوانمردى و آمرزش خود را به حسين .
< فهرس الموضوعات > بيدارى پس از نماز خفتن سزاوار نيست جز براى دو مرد < / فهرس الموضوعات > ترجمهء ( 214 ) بيدارى پس از نماز خفتن سزاوار نيست جز براى دو مرد - پيامبر اكرم گفته :
« بيدارى پس از نماز خفتن روا نيست مگر براى آنكه نماز گزارد يا مسافرت كند » .
< فهرس الموضوعات > بيشتر مردم بدو چيز به دوزخ مىروند و به دو چيز به بهشت < / فهرس الموضوعات > ترجمهء ( 215 ) بيشتر مردم بدو چيز به دوزخ مىروند و به دو چيز به بهشت - پيامبر گفته :
« نخستين چيزى كه پيروان مرا به دوزخ مىكشد دو چيز ميان تهىست . پرسيدند آن دو چيست ؟
گفت : فرج و شكم و بدان دو چيزى كه بيشتر به بهشت مىروند پرهيزگارى و نيك خويى ست » .
< فهرس الموضوعات > خدا دو بيم و دو آرامش را براى بندهء خود فراهم نكند < / فهرس الموضوعات > ترجمهء ( 216 ) خدا دو بيم و دو آرامش را براى بندهء خود فراهم نكند - پيامبر اكرم گفته :
« خداى بزرگ گفته : « به بزرگى و جلال خود سوگند دو بيم و دو آرامش را براى بندهء خويش فراهم نكنم ، هر گاه در جهان آرامش داشته باشد در قيامت او را بترسانم و هر گاه در جهان بيمناك از من باشد

61

نام کتاب : الخصال ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الصدوق    جلد : 1  صفحه : 61
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست