responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الخصال ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الصدوق    جلد : 1  صفحه : 259


< فهرس الموضوعات > در رمضان به پيروان پيامبر پنج چيز داده شده < / فهرس الموضوعات > ترجمهء ( 670 ) در رمضان به پيروان پيامبر پنج چيز داده شده - پيامبر گفته : « در رمضان پنج چيز به پيروان من داده شده كه به پيروان ديگر از پيامبران داده نشده . يكم - در شب اول رمضان خدا بايشان نظر مهربانى كند و هر كه مورد لطف خدا گردد هرگز او را شكنجه نكند . دوم در شامگاه بوى دهان ايشان پيش خدا از بوى مشك نيكوتر است . سوم - فرشتگان در شبانه روز براى ايشان آمرزش از خدا خواهند . چهارم - خدا به بهشت فرمان دهد كه براى بندگان من آمرزش بخواه و خويشتن براى ايشان آزين فرما ، تا بديدار تو آزار و گزند جهان از دلهاى اينان بزدايد . پنجم آنكه در شب آخر رمضان همهء گناه‌ها آمرزيده مىگردد » . مردى گفت : در شب قدر چگونه ؟ . گفت : ندانسته‌يى كه كارگران هر گاه كار خويش را به پايان رسانند مزد خود را دريافت دارند ؟ » .
< فهرس الموضوعات > روز رستاخيز پنج تن از پنج تن گريزاناند < / فهرس الموضوعات > ترجمهء ( 671 ) روز رستاخيز پنج تن از پنج تن گريزاناند - جناب على در مسجد جامع كوفه بود ، مردى از شام نزد وى بود پرسشهايى كرد . از آن جمله از تفسير اين آيه : « روزى كه مرد از برادر خود و مادر و پدر و همسر و فرزندانش گريزان است . پرسيد . گفت : مقصود قابيل است كه از برادر خود هابيل گريزد و آنكه از مادر خويش گريزد موسى ، و آنكه از پدر خويشتن گريزد ابراهيم ، و آنكه از همسر خود گريزد لوط پيامبر است و آنكه از پسر خويش گريزد نوح كه از پسرش كنعان نام گريزد » .
مصنف كتاب ( صدوق ) گويد : موسى از ترس كوتاهى در اداء حقوق مادر از او مىگريزد و ابراهيم از آزر مربى مشركش نى از پدر اصلىاش كه تارخ بود .
< فهرس الموضوعات > پنج تن از پيامبران به تازى سخن مىگفتند < / فهرس الموضوعات > ترجمهء ( 672 ) پنج تن از پيامبران به تازى سخن مىگفتند - جناب على در مسجد جامع كوفه بود . مردى از شام از او پرسشهايى كرد ، از آن جمله پرسيد پنج تن از پيامبران به تازى سخن مىگفتند ايشان كيان بودند ؟ . گفت : هود ، صالح ، شعيب ، اسماعيل ، محمد بودند .

259

نام کتاب : الخصال ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الصدوق    جلد : 1  صفحه : 259
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست