آرى به زودى زندگى روى زمين در دوران حضرت مهدى ( عليه السلام ) وارد مرحله جديدى مىشود كه به كلى با گذشته ها متفاوت است . و در اينجا فرصت توضيح بيشتر پيرامون آن وجود ندارد . راه يافتن به جهان آخرت و بهشت از عميقترين حركتهايى كه جهان ما در زمان ، مكان و اشيائش با آن روبروست ، حركت جهان ماده به سوى عالم غيب و يا بر عكس آن است كه قرآن و اسلام از آن پرده برمىدارد و بر اهميت و هماهنگى آن تأكيد مىورزد و اين حركت را بازگشت انسان به سوى خدا و روياروئى با قدرت او و يا رفتن به سوى ملأ اعلى و آخرت مىنامد و نسبت به ما ، آن را فرا رسيدن قيامت و رستاخيز مىخواند زيرا با كشف عالم آخرت ، بين جهان ما و جهان گسترده غيب كه از ديد ما پنهان است ، وحدت و يكپارچگى بوجود مىآيد ; و اين مجموعه براى ما تبديل به عالم واحد مىگردد . نقطه اوج اين حركت نسبت به انسان ، مرگ است . مرگ از ديدگاه اسلام ورود به زندگى گسترده تر است نه فنا و نيستى ، آنچنانكه برخى تصور مىكنند . و اوج آن نسبت به جهان هستى ، قيامت است و اتحاد دو جهان ماده و غيب . در قرآن و سنت آمده است كه رستاخيز و قيامت داراى مقدمات و نشانههايى پى در پى است كه در زمين و آسمان و جامعه بشرى پديد مىآيد و حكومت مهدى ( عليه السلام ) آخرين و بزرگترين مرحله حركت جهان مادى قبل از برپائى رستاخيز الهى است . اكنون ببينيم رستاخيز چگونه آغاز مىگردد ؟ به نظر مىرسد كه دستيابى به جهان بالايى كه روايات ، از آن سخن مىگويند و در زمان حضرت مهدى ( عليه السلام ) عملى مىگردد ، مقدمه اى بر راهيابى به سوى جهان آخرت و بهشت است . بنابراين رواياتى كه درباره رجعت و بازگشتِ عده اى از