responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : عصر الظهور ( فارسي ) نویسنده : الشيخ علي الكوراني العاملي    جلد : 1  صفحه : 319


درباره او بر زبان نياورند و پيكر او را با پارچه اى كه دستباف مادرش حضرت مريم ( عليها السلام ) است كفن نموده و در قبر مريم در قدس به خاك مىسپارد .
با توجه به آيه قرآن كه : " هيچكس از اهل كتاب نيست مگر اينكه به او ايمان آورد " مىتوان گفت همه ملل مسيحى و يهودى پس از نزول مسيح به او ايمان مىآورند . شايد فلسفه عروج او به آسمان و طولانى شدن عمرش براى ايفاى نقش بزرگى است كه در مرحله حساس و تاريخى ظهور امام زمان ( عليه السلام ) بر عهده مىگيرد تا مسيحيان عالم كه احتمالا بزرگترين قدرت جهانى و جدىترين مانع برپايى حكومت و تمدن الهى حضرت مهدى ( عليه السلام ) اند ، از سر راه برداشته شوند .
از اين رو طبيعى است كه با ظهور مسيح ، جهان مسيحيت خرسندى عميق خود را با برپائى تظاهرات گسترده مردمى ابراز نمايد و فرود عيسى ( عليه السلام ) را براى خود در برابر ظهور مهدى ( عليه السلام ) براى مسلمانان ، موهبتى الهى پندارد و طبيعى است كه حضرت مسيح ( عليه السلام ) از كشورهاى مختلف آنان ديدار كند و خداوند نشانه ها و معجزه‌هايى را بدست او آشكار سازد و جهت هدايت تدريجى مسيحيان به اسلام در دراز مدت اقدام نمايد . در نتيجه نخستين نتايج سياسى فرود مسيح كاهش دشمنى حكومت هاى غربى نسبت به اسلام و مسلمانان و به گفته روايات ، انعقاد پيمان صلح و آتش بس بين آنها و حضرت مهدى ( عليه السلام ) خواهد بود .
ممكن است نماز گزاردن مسيح ، پشت سر حضرت مهدى ( عليه السلام ) پس از نقض قرارداد صلح توسط غربى ها و اقدام آنان به جنگ با لشكرى انبوه در منطقه باشد و در پى آن مسيح موضع صريح خود را در طرفدارى از مسلمانان اعلام و پشت سر حضرت مهدى ( عليه السلام ) نماز گزارد .
اما شكستن صليب و كشتن خوك ، بعيد نيست كه پس از جنگ غربى ها در منطقه و شكست آنها بدست مهدى ( عليه السلام ) باشد . اين نكته نيز قابل توجه است كه امواج خروشان حمايت هاى مردمى از مسيح تأثير شگرفى بر حكومت هاى غرب قبل از نبرد بزرگ آنها با حضرت مهدى ( عليه السلام ) خواهد داشت .

319

نام کتاب : عصر الظهور ( فارسي ) نویسنده : الشيخ علي الكوراني العاملي    جلد : 1  صفحه : 319
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست