responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : عصر الظهور ( فارسي ) نویسنده : الشيخ علي الكوراني العاملي    جلد : 1  صفحه : 219


ساير مؤمنين و به وسيله شهر قم بر ساير شهرها و بواسطه اهل قم بر جهانيان اعم از جنّ و انس ، خداوند اهل قم را مستضعف فكرى قرار نداده بلكه همواره آنان را موفق و تأييد كرده است ، سپس فرمود :
دينداران در اين شهر در مضيقه زندگىاند اگر غير اين باشد مردم به سرعت به اين شهر هجوم آورند و آنجا را تباه كنند و ديگر نمىتوان اين شهر را بر ساير شهرها حجت و الگو قرار داد . و اگر چنان شود ، آسمان و زمين آرامش خود را از دست بدهند و ساكنان آن لحظه اى باقى نمانند . بلا و گرفتارى از قم و اهل آن دور گرديده است ، به زودى زمانى خواهد رسيد كه قم و اهل آن حجت بر مردم خواهند بود و اين در حد فاصل زمانِ غيبت قائم ما و ظهور او است . اگر چنين نباشد زمين اهل خودش را فرو برد ، فرشته‌هاى الهى مأمور دور ساختن بلاها از اين شهر و اهل آنند ، هر ستمگرى كه انديشه پليدى نسبت به اين شهر در سر داشته باشد ، خداوندى كه درهم كوبنده ستم پيشگان است ، او را درهم شكند و يا به گرفتارى و مصيبت و يا دشمنى سرسخت ، مبتلا گرداند ، خداوند نام قم و اهلش را در زمان فرمانروائى ستمگران از ياد آنان مىبرد آنگونه كه آنها خدا را فراموش مىكنند " .
و روايت دوم مىگويد :
" به زودى شهر كوفه از مؤمنان خالى گردد و همانگونه كه مار در لانه خود فرو مىرود علم از كوفه رخت بربندد و سپس از شهرى بنام قم آشكار شود و آن سامان معدن فضل و دانش گردد به شكلى كه در زمين كسى در استضعاف فكرى بسر نبرد حتى نوعروسان در حجله گاه خويش . و اين امور نزديك ظهور قائم ما به وقوع پيوندد ، خداوند ، قم و اهلش را براى رساندن پيام اسلام ، جانشين حضرت حجت گرداند اگر چنين نشود زمين اهل خودش را فرو برد و در زمين حجتى باقى نماند ، دانش از اين شهر به شرق و غرب جهان منتشر گردد ، بدين‌سان بر مردم اتمام حجت شود و كسى باقى نماند كه دين و دانش به وى نرسيده باشد ، آنگاه قائم ( عليه السلام ) ظهور كند و با ظهور وى خشم و غضب خداوند بر بندگان جلوه گر شود . زيرا خداوند از بندگانش انتقام نمىگيرد مگر بعد از آنكه آنان حجت خدا را انكار نمايند " [1]



[1] بحار : 60 / 213 .

219

نام کتاب : عصر الظهور ( فارسي ) نویسنده : الشيخ علي الكوراني العاملي    جلد : 1  صفحه : 219
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست